تاریخ: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۵:۲۴
بازدید: ۶۴
کد خبر: ۳۳۵۵۵۳
سرویس خبر : انرژی

امسال مصرف بنزین در کشور ۱۳ درصد رشد کرد

‌می‌متالز - مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: مقدار افزایش مصرف بنزین امسال به‌صورت کلی در مقایسه با سال ۱۴۰۱، ۱۳ درصد رشد داشته است.

به گزارش می‌متالز، جعفر سالاری‌نسب گفت:ذخیره‌سازی مناسب سوخت در همه انبار‌های نفت کشور انجام شده است و هیچ کمبودی در این زمینه وجود ندارد و مناطق سی‌وهفت‌گانه این شرکت نیز در آماده‌باش کامل به‌سر می‌برند.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی همچنین از توزیع روزانه بیش از ۱۳۳ میلیون لیتر بنزین در روز‌های اخیر خبر داد و گفت: میانگین مصرف روزانه بنزین کل کشور به حدود ۱۱۸ میلیون لیتر رسیده، در حالی که این عدد در روز‌های عادی سال ۱۱۵ میلیون لیتر بوده است.

سالاری نسب بیان کرد: گاز مایع به مقدار کافی با دو نرخ ۲۷ هزار تومان و نرخ دوم (۱۰ درصد بیشتر از این نرخ اول) در حال توزیع است که قیمت نخست برای توزیع الکترونیکی گاز مایع برای افرادی است که از گاز شهری برخوردار نیستند.

سالاری‌نسب از توزیع بیش از ۹۸ درصد گاز مایع کشور به‌صورت الکترونیک خبر داد و گفت: روزانه ۲ تا ۳ هزار تن گاز مایع به‌صورت الکترونیک در کشور توزیع می‌شود که این مقدار افزایش مصرف بنزین را در سال گذشته به صورت کلی در مقایسه با سال پیش ۱۳ درصد بوده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

عناوین برگزیده