تاریخ: ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۲:۳۲
بازدید: ۳۸
کد خبر: ۳۳۴۸۰۲
سرویس خبر : انرژی

پیش‌بینی ثبت رکورد عجیب مصرف ۱۵۰ میلیون لیتری بنزین

‌می‌متالز - درحالی که به ایام پایانی سال و نوروز نزدیک می‌شویم، پیش‌بینی ثبت رکورد‌های عجیب مصرف بنزین تا ۱۵۰ میلیون لیتر در روز می‌شود و این به معنای ۱.۵ برابر شدن ظرفیت تأمین و عرضه بنزین نسبت به روز‌های عادی سال است.

به گزارش می‌متالز، متوسط مصرف روزانه بنزین در سال جاری ۱۱۶ میلیون لیتر بوده، درحالی که ظرفیت تولید بنزین پالایشگاهی در حدود ۱۰۶ میلیون لیتر در روز است. به‌عبارتی اگر روزانه با سقف ظرفیت بنزین، به تولید بپردازیم، بازهم ۱۰ میلیون لیتر در روز ناترازی و کسری بنزین داریم که این کسری با تولیدات پتروشیمی و واردات بنزین جبران می‌شود.

در روز‌های اخیر باز هم رکورد‌های جدیدی در مصرف روزانه بنزین به چشم می‌خورد و مصارفی بالای ۱۳۰ میلیون لیتر در برخی روز‌های اسفندماه به‌ثبت رسیده است.

فضل‌الله اکبری، معاون مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در این خصوص بر آمادگی زیرساخت‌های سوخت‌رسانی در ایام نوروز تأکید کرد و گفت: "سال گذشته میانگین توزیع روزانه بنزین (در ایام نوروز) ۱۴۴ میلیون لیتر بوده که پیش‌بینی می‌شود در این ایام به ۱۵۰ میلیون لیتر برسد. "

همچنین جواد اوجی، وزیر نفت در خصوص تأمین بنزین نوروزی اظهار داشت: "در بحث بنزین شب عید در جایگاه‌های سوخت سراسر کشور تمهیدات خوبی اندیشیده شده و مسافران نوروزی مشکلی نخواهند داشت. "

همزمانی ماه مبارک رمضان با ایام نوروز می‌تواند شرایطی را به‌وجود آورد که در مصرف بنزین بخش حمل‌و‌نقل برون شهری که محل اصلی مصرف این فرآورده استراتژیک نفتی در ایام تعطیلات رسمی است، تعدیل ایجاد کند؛ با این حال اگر پیش‌بینی معاون مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی محقق شود و مصرف بنزین ۱۵۰ میلیون لیتری در ایام نوروز امسال داشته باشیم، به معنای ۱.۵ برابر شدن ظرفیت تأمین و عرضه بنزین نسبت به روز‌های عادی سال است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده