تاریخ: ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۰:۱۰
بازدید: ۶۶
کد خبر: ۳۳۵۸۴۷
محسنی بندپی:

دستیابی به جایگاه برتر در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان مستلزم جدیت در رفع موانع این بخش است

‌می‌متالز - نماینده مردم چالوس و نوشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر بتوانیم موانع و معضلات شرکت‌های دانش‌بنیان را با جدیت بیشتری در عمل برطرف و از آنها حمایت کنیم، زودتر به جایگاه خودمان در زمینه تولیدات دانش‌بنیان دست پیدا خواهیم کرد.

محمدعلی محسنی‌بندپی، با اشاره به رفع مشکلات خرید محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای رونق اقتصادی این شرکت‌ها، گفت: ما چه بخواهیم و چه نخواهیم باید به سمت تقویت و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان حرکت کنیم.

نماینده مردم «چالوس و نوشهر» در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر بتوانیم موانع و معضلات شرکت‌های دانش‌بنیان را با جدیت بیشتری در عمل برطرف و از آنها حمایت کنیم، زودتر به جایگاه خودمان در زمینه تولیدات دانش‌بنیان دست پیدا خواهیم کرد، گفت: متاسفانه ما در برخی از مسائل افراط و تفریط می‌کنیم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما می‌توانیم ترک تشریفات در فروش محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان را کوتاه‌تر کنیم، بیان کرد: از سوی دیگر شرکت‌های دانش‌بنیان، شرکت‌های مورد اعتماد نظام هستند و از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تسهیلات دریافت می‌کنند.

وی تاکید کرد: ما نه تنها در زمینه تولید بار اول که باید برای تقویت این شرکت‌ها تا انتهای زمان تولیداتشان کنار ان‌ها بیاستیم یعنی این حمایت‌ها باید در تولیدات بار دوم و سوم هم لحاظ شود.

محسنی‌بندپی با بیان اینکه البته تولیدات شرکت‌های دانش‌بنیان هم باید از استاندارد و کیفیت مطلوبی برخوردار باشد، ادامه داد: اگر استاندارد‌های لازم در این بخش تامین شود، هیچ دلیلی ندارد که این محصولات به فروش نرسد.

وی با بیان اینکه بسیاری از شرکت‌هایی که در مناقصات برنده می‌شوند، شرکت‌های حرفه‌ای هستند، بیان کرد: این شرکت‌ها متاسفانه جنس خوب تولید نمی‌کنند و، اما راه و رسم برنده شدن در مناقصات را بلد هستند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه نباید بی‌انگیزگی در بین نخبگان ما ایجاد شود، بیان کرد: این جوانان دل در گروه توسعه کشور دارند و باید به‌درستی از ان‌ها حمایت شود.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده