تاریخ: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۵:۵۵
بازدید: ۱۵۴
کد خبر: ۳۳۶۳۹۸
سرویس خبر : آهن و فولاد

زنجیره رکورد‌های فولاد خوزستان در سال ۱۴۰۲

‌می‌متالز - فولاد خوزستان سال ۱۴۰۲ علاوه بر اینکه بار‌ها یکی از بزرگترین عرضه کننده فولاد بورس کالا معرفی شد، در صادرات هم پیشرو بود. این زنجیره رکورد‌های فولاد خوزستان سال ۱۴۰۲ با کمک نیرو‌های متخصص متخصص محقق شد.

به گزارش می‌متالز، عملکرد فولاد خوزستان هم مهر تأییدی بر ثبت رکورد تولید و فروش شرکت دارد، به طوری که در ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۲ حدود ۶۶ هزار ۸۵۱ میلیارد تومان فروش داشته در حالی که سال گذشته در مدت مشابه ۴۵ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان فروش داشته است.

فروش صادراتی ۱۱ ماهه امسال شرکت ۱۷ هزار و ۴۹۶ میلیارد تومان بوده که نسبت به عدد ۱۶ هزار و ۱۵۵ میلیارد تومان فروش صادراتی ۱۲ ماهه سال گذشته رشدی حدود ۹ درصد داشته است. در حالی که در این مدت اقتصاد دنیا با رکود اقتصادی مواجه بوده و افت ساخت و ساز در چین به کاهش تقاضای محصولات فولادی در بازار جهانی دامن زده است. با این حال کیفیت تولیدات فولاد خوزستان منجر شده این شرکت بتواند همچنان رشد صادرات داشته باشد و کمک کند تا رکورد تولید در شرکت ادامه یابد.

همچنین این شرکت در ۱۱ ماهه امسال ۴۹ هزار ۳۵۰ میلیارد تومان فروش داخلی در حالی که در مدت مشابه سال گذشته ۲۹ هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان فروش داخلی داشته است.

این آمار حکایت از این دارد که محصولات فولاد خوزستان در بورس کالا پر تقاضا بوده‌اند. در واقع سیاست فولاد خوزستان در عرصه تولید، حضور مستمر و تأثیرگذار در بازار‌های بین‌المللی، تأمین نوردکاران داخلی و ارزآوری برای کشور است.

در بهار سال ۱۴۰۲، جمع ارزش معاملات شمش فولادی در رینگ داخلی بورس کالا به ۳۸ هزار و ۲۴ میلیارد تومان رسید که فولاد خوزستان با اختلاف بسیار زیاد نسبت به رقبا، ۲۴.۵ درصد از کل ارزش معاملات شمش در بورس کالا را به خود اختصاص داده بود.

رشد فروش شرکت در بورس کالا باعث شده این شرکت بتواند در اردیبهشت‌ماه هم در چهار محصول رکورد تولید ثبت کند. این روند در تابستان و فصل‌های دیگر هم با وجود دشواری عظیم سهمیه‌بندی برق و گاز ادامه یافت. در واقع اگر این شرکت توانست با فاصله زیاد نسبت به رقبا، بزرگ‌ترین تأمین‌کننده شمش فولادی در کشور تبدیل شده در نتیجه همت نیروی انسانی متخصص و برنامه‌ریزی مدیران شرکت برای بهینه‌سازی خطوط تولید بود.

بررسی از عملکرد فروش و تغییرات نرخ معاملاتی شمش فولاد خوزستان در بورس کالا از سال ۴ سال پیش تاکنون، نشان می‌دهد که در یک روند صعودی ملایم رشد کرده که تحت تأثیر ارتقای کیفیت محصولات شرکت بوده است.

حجم معامله فولاد این شرکت در سه محصول شمش فولادی، اسلب و آهن اسفنجی در رینگ داخلی بورس کالا در نیمه نخست امسال به حدود یک میلیون تن رسید که عدد قابل توجهی بود. در واقع بررسی از عملکرد فروش و تغییرات نرخ معاملاتی شمش فولاد خوزستان در بورس کالا از سال ۴ سال پیش تاکنون، نشان می‌دهد که در یک روند صعودی ملایم رشد کرده که تحت تأثیر ارتقای کیفیت محصولات شرکت بوده است.

از طرف دیگر در شرایطی که در ماه‌های اخیر محدودیت‌های انرژی باعث شد، تولید با چالش مواجه شود، اما مردان فولاد خوزستان با برنامه‌ریزی و تلاش مضاعف توانستند رکورد تولید روزانه شمش را بهبود ببخشند. این موضوع از آنجایی اهمیت دارد که هنوز فشار تحریم‌ها همچنان بر سر اقتصاد کشور سایه افکنده و فولاد خوزستان به عنوان شرکتی صادرات محور همواره با ارتقای کیفیت و سطح تولید به ارزآوری برای کشور کمک کرده است.

در حال حاضر این شرکت با استفاده از ظرفیت نیروی انسانی متخصص و برنامه‌ریزی صحیح در بخش‌های تولید بستری فراهم کرده تا در ماه‌های مختلف سال رکورد آماده به‌کاری خط تولید در فولاد خوزستان شکسته شود. این موضوع منجر شده تا دست اندرکاران شرکت اقدام به تدوین طرح‌های توسعه‌ای کنند تا در عین بهینه سازی مصرف انرژی، رشد شاخص‌های تولید را محقق کنند.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده