تاریخ: ۱۲ فروردين ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۱:۰۶
بازدید: ۱۰۱
کد خبر: ۳۳۶۵۰۵
سرویس خبر : آهن و فولاد

۱۲ فروردین؛ یک رفراندوم تاریخی و یک افتتاح شکوهمند

‌می‌متالز - ۱۲ فروردین علاوه بر رفراندوم تاریخی ملت ایران و رای قاطع آری به نظام جمهوری اسلامی، سالروز یک اتفاق به یادماندنی و ماندگار در تاریخ صنعت کشور نیز هست.

به گزارش می‌متالز، در چنین روزی در سال ۱۳۶۸ با حضور مقام معظم رهبری در دوره مسوولیت ریاست جمهوری، تولید رسمی شرکت «فولاد خوزستان» به میزان یکصد هزار تن شمش آغاز شد تا دوازده فروردین ترجمان گام‌های استوار خودکفایی و استقلال اقتصادی کشور هم باشد.

این اتفاق مبارک علیرغم شرایط دشوار جنگ تحمیلی ۸ ساله و حملات چندباره رژیم بعثی عراق به این کارخانه و خسارت‌های ناشی از آن، نویدبخش تحولی بزرگ در تولید فولاد کشور شد. رخدادی که روز به روز نشانه‌های بیشتری از این تحول بر همگان عیّان شد.

در حالی که ظرفیت اسمی اولیه این شرکت یک و نیم میلیون تن شمش فولاد در سال بود که طی دهه نخست فعالیت آن تا سال ۱۳۷۷ بدست آمد، اما طرح‌های توسعه شرکت و همزمان با تولید به گونه‌ای برنامه‌ریزی و اجرا شد که علیرغم تحریم‌ها و فشار‌های سنگین دشمنان ایران اسلامی، اینک پس از چند فار توسعه‌ای جایگاه مهمی در خودکفایی اقتصادی کشور در صنعت پیشران فولاد کسب کرده است و خود را آماده تحقق هدف بلند تولید ۱۳.۶ میلیون تنی در سال در افق ۱۴۱۰ می‌کند.

۳۵ سال از روز تاریخی افتتاح رسمی مجتمع فولاد خوزستان می‌گذرد و اینک این شرکت، دومین قطب تولید فولاد کشور است و به عنوان پیشران صنعت فولاد کشور شناخته می‌شود. در دو سه سال اخیر توسعه فعالیت‌های شرکت در مسیری هدفمند و برنامه‌ریزی شده حرکت نموده و با افتتاح فولادسازی شادگان، استخراج محصول در معدن خواف، افتتاح مگامدول زمزم ۳، اجرای برنامه‌های زیر ساختی محیط زیستی و دیگر سرمایه‌گذاری‌های بیش از چهل همتی، جهش تولید را که همواره کلیدواژه‌ی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده را لبیک گفته و به همگان ثابت کرده است که با عزم و اراده انقلابی، خودباوری، مدیریت علمی، همگرایی و هم افزایی نیرو‌های متخصص بومی و دوراندیشی و آینده‌نگری می‌توان ستون‌های رشد اقتصادی و رونق تولید را برافراشت و بذری که ۳۵ سال قبل کاشته شد ثمراتی شیرین و اثرگذار برای اقتصاد کشور عزیزمان بدنبال داشته باشد.

۱۲ فروردین؛ یک رفراندوم تاریخی و یک افتتاح شکوهمند

۱۲ فروردین؛ یک رفراندوم تاریخی و یک افتتاح شکوهمند

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده