تاریخ: ۱۶ فروردين ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۳:۱۳
بازدید: ۵۳
کد خبر: ۳۳۶۷۸۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

رضوانی: آثار شیرینی‌های اقتصاد کشور در میان‌مدت و درازمدت قابل مشاهده است

‌می‌متالز - نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: اقدامات زیربنایی دولت از جمله خروج کارخانجات از رکود و توسعه میادین نفتی و اقدامات زیربنایی به ویژه در حوزه صنعت نفت از شیرینی‌ها و موارد امید آفرین اقتصاد کشور است و موجب می‌شود که در میان‌مدت یا در درازمدت آثار آنها در بخش واقعی اقتصاد مشاهده شود.

به گزارش می‌متالز، «غلامحسین رضوانی» با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با کارگزاران نظام و اشاره ایشان به شیرینی‌ها و تلخی‌های اقتصاد کشور گفت: رهبری به وضوح اشاره کردند که آن مقدار از اقدامات اقتصادی دولت که به ترمیم زیربنا‌های اقتصادی از قبیل افزایش تولید و کار‌های عمرانی خوبی که انجام می‌شود باز می‌گردد، از شیرینی‌های اقتصاد کشور است.

وی افزود: اقدامات زیربنایی دولت از جمله خروج کارخانجات از رکود و توسعه میادین نفتی و اقدامات زیربنایی به ویژه در حوزه صنعت نفت از شیرینی‌ها و موارد امید آفرین اقتصاد کشور است و موجب می‌شود که در میان‌مدت یا در درازمدت آثار آنها در بخش واقعی اقتصاد مشاهده شود و روی تمام پارامتر‌های مثبت اقتصادی از قبیل افزایش تولید ناخالص ملی تاثیر بگذارد.

این نماینده مجلس اظهار کرد: مواردی نظیر گرانی‌ها و عدم کنترل بازار و قیمت‌ها و عدم قطع ارتباط مواردی که به لحاظ اقتصادی خیلی با اقتصاد مرتبط نیستند از جمله موضوعات نظیر افزایش نرخ ارز به شکل موجود که روی قیمت سایر کالا‌ها سایر می‌گذارد، تلخی‌هایی است که اقتصاد کشور با آنها مواجه است.

رضوانی با تاکید بر اینکه کارگزاران اقتصادی کشور برای غلبه بر تلخی‌های اقتصاد نقش دارند، عنوان کرد: همه کارگزاران اقتصادی دولت باید از جنس آقای رئیسی باشند و دغدغه‌های رئیس جمهور درباره بهبود وضعیت اقتصادی مردم را دنبال کنند.

ناکارآمدی ساز و کار‌های موجود برای نظارت و کنترل قیمت‌ها از جمله تلخی‌های اقتصاد هستند که باید با انجام اقدامات لازم از سوی بازیگران اقتصادی کلان دولت که از جنس رئیس جمهور هستند، کارایی خود را به دست آورند.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده