تاریخ: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۲:۰۴
بازدید: ۹۴
کد خبر: ۳۳۷۹۵۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

تجلی؛ مسیر هموار مشارکت مردم در رشد تولید

‌می‌متالز - شرکت پروژه محور تجلی که از زیر مجموعه‌های شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات است، با کارنامه قابل قبولی که از حضور در پروژه‌های معدنی و صنایع معدنی از خود به جای گذاشته، می‌تواند امسال یکی از اثر گذار‌ترین مجموعه‌ها در تحقق شعار سال در بخش معدن باشد.

به گزارش می‌متالز، شعار‌های انتخابی برای هر سال که در سال‌های اخیر تماما اقتصادی بوده، به نوعی مانند سر فصل‌ها برای نقشه راه شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی است تا بدانند در پایان سال چه نتیجه‌ای باید حاصل شود.

شعار سال ۱۴۰۳ نیز «جهش تولید با مشارکت مردم» انتخاب شد تا مردم نیز در توسعه اقتصادی سهیم باشند. در این میان بی شک شرکت‌های پروژه محور می‌توانند عملکرد موفق تری نسبت به سایر مجموعه‌ها در تحقق شعار سال داشته باشند. 

بخش معدن و صنایع معدنی نیز در سال‌های اخیر شاهد فعالیت شرکت پروژه محور «تجلی» است که برای اولین بار کار خود را با این سیاست در بخش معدن کشور آغاز کرد. 

اصلی‌ترین سیاست این مجموعه مشارکت مردم در روند اجرای پروژه‌های معدنی و صنایع معدنی بود، اما نه هر پروژه ای. مشارکت مردم برای حمایت از سهام تجلی و حضور در اجرای پروژه‌ها نیازمند جلب اطمینان بود، به همین دلیل این مجموعه باید به سراغ پروژه‌هایی می‌رفت که سوددهی آن‌ها قابل پیش‌بینی بود. 

این موضوع در دستور کار مجموعه تجلی قرار گرفت و با بررسی‌های کارشناسی پروژه‌های متعددی را در حوزه‌های مختلف بخش معدن از سنگ آهن و زغال سنگ و مس گرفته تا فولاد و عناصر نادرخاکی را در لیست سرمایه‌گذاری‌های خود قرار داد. 

از سویی دیگر تلاش این مجموعه و هدف اصلی آن این بود که با ورود به هر پروژه و طرحی که با مشکلات زمانی و اجرایی همراه بود، علاوه بر سرمایه‌گذاری مطمئن، منجر به بهره برداری در زمان مناسب شود. 

چنین سیاستی باعث شد تا مرحله اول پذیره نویسی تجلی با استقبال خوب مردم مواجه شود. این اتفاق دو دستاورد بزرگ به همراه داشت. اول آنکه سرمایه‌گذاری‌های تجلی با حمایت مردم در پروژه‌هایی که در دستور کار قرار داشت انجام و پروژه‌ها در مسیر اجرای پر سرعت قرار گرفتند. اما اتفاق دیگر ورود سرمایه‌های سرگردان به بخش تولید است. 

کارنامه تجلی در سال گذشته نشان می‌دهد این مجموعه در تحقق وعده‌های خود موفق بوده و در کنار آن با توجه به پروژه محور بودن آن با مشارکت مردم، می‌تواند یکی از اصلی‌ترین نقش آفرینان سال جاری در تحقق شعار سال در بخش معدن و صنایع معدنی باشد. 

عملکرد موفق این مجموعه باعث شده تا مردم امروز با نگاهی مثبت و اطمینانی بیشتری از سهام تجلی حمایت کنند. به همین دلیل می‌توان گفت سیاست تجلی دقیقا همان شعار سال یعنی «جهش تولید با مشارکت مردم» است، و همین موضوع باعث شد تا برخی از پروژه‌های معدنی و صنایع معدنی با حضور تجلی در بین سهامداران خود، سرعت گرفته و به ایستگاه بهره‌برداری برسند. 

منبع: تیتر ۲۰

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده