تاریخ: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۲:۲۹
بازدید: ۶۰
کد خبر: ۳۳۷۹۷۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
سیاست‌مدار فرانسوی:

رهبران اروپا اقتصاد را نابود کردند

‌می‌متالز - رهبر حزب میهن‌پرستان فرانسه طی اظهاراتی با انتقاد شدید از سیاست‌های رهبران اتحادیه اروپا، تأکید کرد که آنها می‌خواستند از تحریم‌ها برای به زانو درآوردن اقتصاد روسیه استفاده کنند، اما در عوض اقتصاد خود را نابود کردند.

به گزارش می‌متالز، فلوریان فیلیپو، رهبر حزب میهن پرستان فرانسه، طی اظهاراتی تأکید کرد که رهبران اتحادیه اروپا می‌خواستند از تحریم‌ها برای به زانو درآوردن اقتصاد روسیه استفاده کنند، اما در عوض اقتصاد خود را نابود کردند.

وی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: همه یوروکرات‌ها (بروکرات‌های اتحادیه اروپا) قول دادند که اقتصاد روسیه را به زانو دربیاورند.

فیلیپو با اشاره به رشد پنج برابری اقتصاد روسیه نسبت به اقتصاد فرانسه، افزود: آنها (رهبران اروپایی) با تحریم‌های احمقانه و سیاست‌های افراطی خود اقتصاد ما را نابود کردند!

این سیاست‌مدار یادآور شد که در حالی که صندوق بین‌المللی پول (IMF) چشم انداز رشد تولید ناخالص داخلی فرانسه در سال جاری میلادی را به ۰.۷ درصد کاهش داده است، چشم انداز روسیه را از ۲.۶ درصد به ۳.۲ درصد بهبود بخشید.

فیلیپو در همین راستا خواستار برکناری مقامات مسوول تصویب این تحریم‌ها و رفع محدودیت‌های اعمال شده علیه روسیه شد.

بر اساس این گزارش، در تاریخ ۱۶ آوریل، صندوق بین المللی پول گزارش جدیدی در مورد رشد اقتصاد جهانی ارائه کرد که در آن پیش بینی رشد تولید ناخالص داخلی روسیه در سال ۲۰۲۴ را به سمت بالا اصلاح کرد.

بر اساس برآورد‌های این صندوق، نرخ رشد اقتصاد روسیه در سال‌های گذشته و جاری از همین شاخص در کشور‌های گروه ۷ که روسیه را تحریم کرده‌اند، بیشتر است.

در سال ۲۰۲۳، تولید ناخالص داخلی ایالات متحده به میزان ۲.۵ درصد (با پیش‌بینی ۲.۷ درصدی در سال ۲۰۲۴)، تولید ناخالص داخلی فرانسه ۰.۹ درصد (با پیش‌بینی ۰.۷ درصدی برای سال ۲۰۲۴) و تولید ناخالص داخلی ایتالیا ۰.۹ درصد (با پیش‌بینی ۰.۷ درصدی برای سال ۲۰۲۴) رشد کرد.

اقتصاد بریتانیا نیز ۰.۱ درصد (با پیش‌بینی ۰.۵ درصدی برای سال ۲۰۲۴) رشد کرد. در آلمان نیز سال گذشته کاهش ۰.۳ درصدی ثبت شد، در حالی که امسال رشد اقتصادی ۰.۲ درصد پیش بینی می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده