تاریخ: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۳:۳۴
بازدید: ۴۳
کد خبر: ۳۳۹۱۸۱
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
مدیرعامل شرکت ملی مس:

تولید مداوم کاتد مس در سونگون از خردادماه

‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت ملی مس ایران در خصوص طرح تولید کاتد مس در مجتمع مس سونگون، گفت: پیمانکار این پروژه درصدد است تا تمام نواقص پروژه را تا آخر اردیبهشت‌ماه برطرف کند تا از خردادماه امسال، تولید مداوم کاتد مس در مجتمع مس سونگون انجام شود.

به گزارش می‌متالز، حسین مدرس‌خیابانی روز دوشنبه در حاشیه سفر به ورزقان و بازدید از پروژه‌های مجتمع مس سونگون اظهار کرد: مجتمع مس سونگون یکی از مجتمع‌های بزرگ مس با ذخایر غنی معدن کشور و جزو مجتمع‌های زیرمجموعه شرکت ملی مس است که با ظرفیت حدود ۳۰۰ هزار تن کنسانتره در سال کار می‌کند و همکاران حاضر در این مجتمع با توجه به شعار سال و ظرفیت دانش تخصصی و نوآوری که در مجموعه وجود دارد، تلاش می‌کنند تا این ظرفیت را بالاتر ببرند.

وی افزود: تولید کاتد را در فرآیند هیپ لیچینگ (فرآیند آبی) با حدود سه هزار تن ظرفیت داریم که پروژه افتتاح شده و مراحل آزمایشی خود را طی می‌کند، امیدواریم از خردادماه تولید مداوم در این فرآیند نیز شکل بگیرد.

وی ادامه داد: ۲ ابرپروژه در مجتمع مس سونگون تعریف شده که یکی از این پروژه‌ها، بزرگترین مگامدول تولید کنسانتره ایران تحت عنوان فاز سه کنسانتره محتمع مس سونگون با ظرفیت ۴۵۰ هزار تن کنسانتره و ورودی ۲۱ میلیون تن ماده معدنی است که تاکنون بیش از ۲۵ درصد پیشرفت دارد و پیمانکاران تلاش می‌کنند تا با افزایش نیروی کاری به اجرای آن سرعت بدهند.

تولید مداوم کاتد مس در سونگون از خردادماه

مدرس‌خیابانی گفت: پروژه دیگر نیز تولید کاتد است تا کنسانتره‌های تولیدی در درون خود مجتمع تبدیل به کاتد شود، این پروژه نیز با ظرفیت ۲۰۰ هزار تن اکنون ۳۳ درصد پیشرفت دارد.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با تلاش مدیریت مجتمع، همکاران و مسوولان منطقه از جمله استاندار، اولویت امروز کشور که سرمایه‌گذاری و به نتیجه رساندن طرح‌های توسعه و پروژه‌های نیمه تمام است به سرانجام برسد تا بتوانیم خبر‌های خوشی در آینده برای مردم استان آذربایجان شرقی داشته باشیم.

وی افزود: ۲ برنامه‌محوری در شرکت مس تعریف شده که یکی از آن‌ها رشد و پایداری تولید است که با همت مدیر مجتمع، شاهد افزایش تولید در تمامی محصولات آن در سال ۱۴۰۳ خواهیم بود، البته الزاماتی دارد که برعهده مسوولان و خود شرکت ملی مس است.

تعداد بازدید : 2

مدیرعامل شرکت ملی مس ادامه داد: هدف‌محوری دیگر سرعت بخشیدن به طرح‌های توسعه شرکت است، امروز در دیدار با برخی از پیمانکاران مقرر شد تا با جلسات مداوم و پایش و رصد به سیستم کنترل پروژه، اضافه کردن جبهه‌های کاری، تعداد نیروی کار و ماشین‌آلات و عقد قرارداد که البته بخشی از آن شامل تجهیزات خارجی است، سرعت دهیم.

وی افزود: تلاش می‌شود تا پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها در سال ۱۴۰۳ بسیار بیشتر از سال‌های قبل ادامه یابد.

مدرس‌خیابانی در سفر به ورزقان از پروژه‌های طرح توسعه معدن مس سونگون بازدید و از نزدیک در جریان آخرین وضعیت این پروژه‌ها قرار گرفت.

تولید مداوم کاتد مس در سونگون از خردادماه

وی در این سفر از معدن، کارخانه فاز ۱ و ۲ و پروژه فاز ۳ تولید کنسانتره و کارخانه تولید کاتد مس بازدید کرد.

مدیرعامل شرکت ملی مس در ادامه با حضور در محل اجرای پروژه توسعه جنگل‌کاری منطقه ارسباران که با مساحت ۴۰۰ هکتار و کاشت ۱۶۰ هزار اصله نهال توسط شرکت مس سونگون در حال انجام است، حضور یافت.

تولید مداوم کاتد مس در سونگون از خردادماه

وی هم‌چنین در بازدید از بخش‌های مختلف این مجموعه از کارگران زحمتکش معدن تقدیر کرد.

تولید مداوم کاتد مس در سونگون از خردادماه

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) آذربایجان شرقی

عناوین برگزیده