تاریخ: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۳:۰۷
بازدید: ۳۳
کد خبر: ۳۴۰۶۶۷
سرویس خبر : انرژی

عراق به برنامه کاهش تولید نفت اوپک پایبند است

‌می‌متالز - وزیر نفت عراق بر پایبندی این کشور به کاهش داوطلبانه تولید نفت مورد توافق اوپک تأکید کرد.

به گزارش می‌متالز به نقل از رویترز، «حیان عبدالغنی» روز گذشته یکشنبه (۲۳ اردیبهشت) در گفتگو با خبرگزاری دولتی عراق اعلام کرد: «این کشور به برنامه کاهش تولید داوطلبانه توافق‌شده در سازمان کشور‌های صادرکننده نفت (اوپک) پایبند است و تمایل دارد با کشور‌های عضو برای دستیابی به ثبات بیشتر در بازار‌های جهانی نفت همکاری کند.»

اظهارات وزیر نفت عراق در حالی بیان شد که وی روز شنبه (۲۲ اردیبهشت) عنوان کرده بود «این کشور به اندازه کافی تولید نفت خود را به‌طور داوطلبانه کاهش داده است و در نشست اوایل ماه ژوئن با کاهش بیشتر پیشنهاد شده از سوی ائتلاف اوپک‌پلاس موافقت نخواهد کرد.»

خبرگزاری دولتی عراق به‌ نقل از حیان عبدالغنی عنوان کرد: وزارت نفت مشتاق است از طریق توافق بر برنامه‌های کاهش داوطلبانه تولید درجهت دستیابی به ثبات بیشتر در بازار جهانی نفت، با کشور‌های عضو همکاری کند.

عبدالغنی همچنین در گفتگو با خبرنگاران در حاشیه برگزاری رویداد صدور مجوز نفت و گاز در بغداد، گفت: کاهش داوطلبانه اوپک منوط به توافق اعضای آن است. عراق جزئی از اوپک است و به تصمیم‌های خود پایبند خواهد بود؛ لازم است به تصمیمی که این سازمان می‌گیرد پایبند باشیم و با آن موافقت کنیم.

منابع آگاه در گفتگو با رویترز بیان کردند «چنانچه تقاضا افزایش نیابد، ممکن است ائتلاف اوپک‌پلاس کاهش تولید داوطلبانه خود را تمدید کند.»

منبع: خبرگزاری مهر

عناوین برگزیده
کاش نمی‌دیدمت!
یادداشت علیرضا مخبر دزفولی قائم‌مقام مدیرعامل در امور ستادی و مسوولیت‌های اجتماعی شرکت فولاد خوزستان

کاش نمی‌دیدمت!