تاریخ: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۱۱
بازدید: ۱۴۹
کد خبر: ۳۵۴۷۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد:

حمایت از تولید در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید/ دیگر دستگاه ها همکاری لازم را داشته باشند

می متالز - وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید به اینکه در این ستاد تسهیل و رفع موانع تولید باید نهایت تلاش مان را برای حمایت از تولید داشته باشیم، گفت: من نباید به دنبال قانع کردن دیگر دستگاه ها باشم، بلکه آن ها خودشان باید همکاری و برنامه ریزی داشته باشند.
حمایت از تولید در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید/ دیگر دستگاه ها همکاری لازم را داشته باشند

به گزارش می متالز، رضا رحمانی در هفتاد و چهارمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به اعضا تاکید کرد: مصوبات این ستاد باید مناسب و قابل اجرا بوده و بندهای مطرح شده نباید پیچیدگی داشته باشد.
وی با تاکید بر اینکه اعضای ستاد باید دستگاه های مربوطه را متقاعد کنند، افزود: افرادی که در این ستاد حضور دارند باید در همین جلسات به توافق کامل برسند و پیشنهادات را مطرح کنند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه امسال سال رونق تولید است، تصریح کرد: با توجه به شرایط کنونی کشور باید ذهن مان را تغییر دهیم‌ و با نگاه متفاوتی مسائل را بررسی کنیم.
رحمانی رونق تولید را راه نجات کشور دانست و عنوان کرد: اگر امسال رونق تولید نداشته باشیم، بی تردید با مشکلات جدی مواجه می شویم. فراموش نکنیم که شرایط ما نسبت به سال گذشته عادی نیست و اگر بخواهیم تولید را حفظ کنیم باید تفکرمان را تغییر دهیم. به عنوان مثال اگر بانک مرکزی انعطاف نشان ندهد با مشکل مواجه می شویم.
وی با تاکید بر اینکه نام گذاری سال بر مبنا بوده است، عنوان کرد: در این ستاد باید نهایت تلاش مان را برای حمایت از تولید داشته باشیم. من نباید به دنبال قانع کردن دیگر دستگاه ها باشم، بلکه آن ها خودشان باید همکاری و برنامه ریزی داشته باشند. رونق تولید نقدینگی، مواد و بازار می خواهد و بازار به معنای صادرات است و صادرات نیازمند رایزن یا هر شخصی است که بتواند منافع کشور را تامین کند.
وی تاکید کرد: در خصوص مصوبات ستاد یکدیگر را قانع کنید. اعضای ستاد باید متحد باشند. من نباید در مصوبه ها نگران روسای قوا باشم، بلکه هر یک از اعضا باید روسای خود را قانع کنند.
وی در خصوص آیین نامه نحوه واگذاری دارایی غیر ضروری و رفاهی بانک‌ها عنوان کرد: در سفر به کرمانشاه کارخانه ای را دیدم که اگر بخواهیم امروز مانند آن را بسازیم باید حداقل هزار میلیارد تومان هزینه کنیم. این کارخانه که تولید اسیدسیتریک داشته به دلیل بدهی به بانک تعطیل شده است. در صورتی که هم اکنون واردات اسید سیتریک داریم. پیگیری کنید تا چنین واحدهایی سریع آغاز به کار کنند. همچنین این واحد حدود ۴۰۰ کارگر داشته که همه بیکار شدند.
وی ادامه داد: اعضای ستاد باید کمک کنند امسال این واحدها را راه اندازی کنیم تا بتوانیم به مشکلات دیگر بپردازیم. اینکه در 10 دقیقه ۲۶۰ هزار پراید ثبت نام می شود، مشکل کمی نیست.
رحمانی با اشاره به بازدید از نمایشگاه بین المللی کتاب عنوان کرد: امروز پیش از بازدید من از نمایشگاه مقام معظم رهبری به بازدید رفته بودند. ناشرین در دیدار با ایشان وضعیت کاغذ، چاپ، و مشکلات نشر را مطرح کردند و ایشان گفته بودند وزیر صنعت پیگیر مسائل هستند. ایشان به بنده لطف دارند ولی ما هم نباید فراموش کنیم در مقابل مردم و جامعه مسئول هستیم.

عناوین برگزیده