تاریخ: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۳۷
بازدید: ۴۹۳
کد خبر: ۳۶۲۵۴
سرویس خبر : انرژی
در نمایشگاه بیست و چهارم نفت مطرح شد:

اجرای 4100 کیلومتر خط انتقال گاز در افق 1404/ مخازن ذخیره سازی گاز توسعه می یابد

می متالز - یک مقام مسئول در شرکت ملی گاز با اعلام این که در سال 1404، 4100 کیلومتر خط انتقال گاز اجرا خواهد شد گفت: توسعه میادین شوریجه و فراجه از جمله طرح‌های ذخیره سازی گاز است که در سال جاری اجرایی خواهد شد.
اجرای 4100 کیلومتر خط انتقال گاز در افق 1404/ مخازن ذخیره سازی گاز توسعه می یابد

به گزارش می متالز، بهرام صلواتی در نشست حاشیه بیست و چهارمین نمایشگاه نفت گفت:سال 97 سال پرکاری برای صنعت گاز بود و این شرکت به عنوان بازوی اجرایی شرکت ملی گاز ایران تاثیر زیادی بر اشتغال زایی و ایجاد رفاه مردم داشته است.

وی افزود: در سال  97 مجموعا 737 کیلومتر پروژه خطوط انتقال گاز در کشور اجرا شد.

سرپرست شرکت مهندسی و توسعه گاز با اشاره به اقدامات تاسیسات تقویت فشار گاز تصریح کرد: 20 واحد از تاسیسات اهواز به خط ششم سراسری ، 10 واحد خورموج و 10 مورد تاسیسات آب پخش مربوط به خط پنجم سراسری انتقال گاز شد. همچنین پالایشگاه تولید مرکاپتان ایستگاه اندازه گیری کم و کیفی گاز و همچنین پست برق افتتاح شد.

وی همچنین به طرح‌های ذخیره سازی گاز اشاره کرد و گفت: تهیه اسناد فنی و قراردادی فاز دوم ذخیره سازی گاز در مخزن شوریجه به روش بی او تی امکان سنجی ذخیره سازی گاز در قزل تپه و انعقاد پیمان حفاری و پایان مطالعات پیش امکان‌سنجی گاز در میدان باباقیر و بانکول از جمله پروژه های سال 97 در زمینه ذخیره سازی بوده است.

وی گفت: پیوستن ایران به جمع تولید کنندگان مرکاپتان، افتتاح خط تولید گاز اتان از سایت پارس جنوبی به مجتمع های پتروشیمی ، افتتاح پروژه زنجیره‌ای ارزش میدان گاز پارس جنوبی همزمان با بهره برداری رسمی از فازهای 13 و 22 تا 24 ، ارتقای مدیریت زمان از جمله دستاوردهای این شرکت در سال 97 است.

وی با اشاره به برنامه‌های سال 98 شرکت مهندسی و توسعه گاز بیان کرد: تکمیل 850 کیلومتر خطوط در حال اجرا، دو هزار کیلومتر پیمان سپاری و تامین 200 کیلومتر ورق و لوله 56 اینچ از جمله این برنامه‌ها است.

صلواتی در ادامه گفت: پیمان سپاری توسعه میادین شوریجه و فراجه حفر چاه ارزیابی در قزل تپه ، تکمیل طرح توسعه نصرآباد،تکمیل میترینگ ایستگاه بازرگان،توسعه پالایشگاه ایلام و احداث مخزن ذخیره سازی میعانات گازی از جمله طرح‌های ذخیره سازی است.

وی همچنین اظهار داشت: اجرای 4100 کیلومتر خط انتقال بیش از 20 واحد تاسیسات تقویت فشار ، پنج طرح اصلی واحد پالایشگاهی از جمله برنامه های شرکت مهندسی و توسعه گاز در افق 1404 است.

عناوین برگزیده