تاریخ: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۱:۲۹
بازدید: ۳۳۷
کد خبر: ۳۷۵۸۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

مسؤولین درباره اتفاقات معدن اسفراین پاسخگو باشند

می متالز - امام‌جمعه بجنورد با اشاره به اتفاقات اخیر در معدن اسفراین گفت: انفال عمومی طی مدت‌ها تحت دستبرد برخی از افراد شده بود که مسؤولین باید پاسخگویی این وضعیت باشند.
مسؤولین درباره اتفاقات معدن اسفراین پاسخگو باشند

به گزارش می متالز به نقل از خبرگزاری فارس از بجنورد، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه بجنورد با اشاره به اهمیت اصلاح ذات بین و مصلح شدن برای رفع اختلافات اظهار کرد: با طرح اخوت اسلامی می‌توانیم فرهنگ برادری در جامعه را افزایش دهیم و باید این موضوع رد جامعه رواج پیدا کند.

وی در اشاره به برخی از مناسبت‌های هفته آینده، ولادت امام حسن مجتبی را تبریک گفت و افزود: یکی از مهم‌ترین اتفاقات در دوران امام حسن، صلح با معاویه بود که چهره این حاکم ظالم را آشکار کرد و مقدمه برای قیام امام حسین شد.

امام‌جمعه بجنورد ادامه داد: مذاکراتی طی چند سال اخیر به مصلحت نظام و اجازه رهبری انجام شد که به دنیا نشان داده شد آمریکا کارشکنی می‌کند و دلشان برای ایران نمی‌سوزد بلکه باج‌خواه هستند.

وی اکنون در جهان آمریکا را رسواشده عنوان کرد و افزود: برجام به فرجام نرسید اما عهدشکنی آمریکا و زورگو بودنشان بر همه ثابت شد و حالا برای مذاکره مجدد به ملت شماره می‌دهد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با تبیین سخنان رهبر انقلاب در جمع کارگزاران گفت: رهبری مذاکره با آمریکا را سمی عنوان کردند که باوجود دولت کنونی آنها مهلک است و هیچ ایرانی باشعوری اکنون به دنبال مذاکره نمی‌رود.

وی با تأکید بر اینکه ملت ایران زیر بار قلدری‌های ابرقدرت‌ها نمی‌رود افزود: آمریکایی‌ها از عهدنامه خارج‌شده‌اند و باید عذرخواهی کنند و همه اکنون می‌دانند که مذاکره بی مذاکره و راهی برای این کار وجود ندارد.

خطیب جمعه بجنورد در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع اتفاق افتاده در معدن شهرستان اسفراین نیز اشاره کرد و گفت: انفال عمومی طی این مدت‌های اخیر تحت دستبرد برخی‌ها از خارج استان شده بود که اکنون با حضور نیروهای امنیتی و نظامی وضعیت آرام شده و باید مسؤولان نسبت به این اتفاق پاسخگو باشند.

وی معدن‌های استان را فرصتی مناسب برای حضور سرمایه‌گذاران دانست و افزود: این ظرفیت‌ها به‌دست فعالان و سرمایه‌گذاران باید به مرحله تولید برسد تا خراسان شمالی به‌ردیف ۱۰ استان برتر کشور برسد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان همچنین رونق تولید را دوای درد اقتصاد کشور و عامل کاهش وابستگی‌ها عنوان کرد و ادامه داد: با عزم و کار جهادی و سپردن امور به جوانان انقلابی می‌توان در تحقق این شعار اقدام مناسب را انجام داد.

وی همچنین بازسازی مناطق سیل‌زده را فرصتی مناسب برای مراکز مختلف تولیدی و راه‌اندازی مجدد آنها دانست و تأکید کرد: بودجه‌های کلان بازسازی مناطق سیل‌زده همراه باتدبیر مناسب می‌توان باعث اشتغال‌زایی در مناطق مختلف و بخش‌های گوناگون شود.

امام‌جمعه بجنورد در انتها به‌روز ملی جمعیت نیز اشاره کرد و گفت: با روند فعلی کشور طی سالیان آینده دچار کهولت سنی می‌شود و با توجه به اینکه جمعیت برای کشور اقتدار آفرین است باید در مسیر افزایش جمعیت کشور حرکت کرد.

عناوین برگزیده