تاریخ: ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۲۷
بازدید: ۱۹۷
کد خبر: ۴۰۰۸۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

گمرک شهرک صنعتی اشتهارد در آستانه راه اندازی

می متالز - مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی البرز گفت: سرویس ارزیاب گمرک در شهرک صنعتی اشتهارد تا یک ماه آینده راه اندازی می شود.
گمرک شهرک صنعتی اشتهارد در آستانه راه اندازی

به گزارش می متالز، محمد امین بزازی پور فرشی افزود: با پیگیری های صورت گرفته از سوی استاندار و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران با ایجاد سرویس ارزیابی گمرک در شهرک صنعتی اشتهارد موافقت کرده است.
وی اضافه کرد: بیش از 2 هزار واحد صنعتی و تولیدی در بزرگترین شهرک صنعتی در کشور مشغول به فعالیت هستند که صنعتگران این شهرک برای انجام امور گمرکی خود مجبور به مراجعه به گمرک دیگر استان ها بودند.
بزازی پور فرشی گفت: وجود دفاتر گمرک و پایانه های صادراتی در شهرک صنعتی اشتهارد، موجب کاهش هزینه ها، شتاب در واردات مواد اولیه و صادرات محصولات شده و می تواند نقش قابل توجهی در کاهش نرخ تمام شده و ایجاد قیمت های رقابتی برای صنایع تولیدی مستقر در این شهرک می شود
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان البرز با اشاره به اینکه این گمرک تا یک ماه آینده راه اندازی می شود اظهار داشت: با راه اندازی گمرک در این شهرک صنعتی، فعالان اقتصادی، صاحبان صنایع و تولید کنندگان صادرات محور شهرک صنعتی اشتهارد، نیاز به مراجعه به گمرک دیگر استان ها ندارند.
وی ادامه داد: ضمن اینکه ایجاد گمرک در شهرک صنعتی اشتهارد موجب احیای صنایع، حفظ اشتغال و ایجاد انگیزه بیشتر در صادرکنندگان می شود.
بیش از سه هزار و 500 واحد تولیدی و صنعتی در شهرک های صنعتی البرز مشغول به فعالیت هستند که از این تعداد 2 هزار واحد در شهرک صنعتی اشتهارد قرار دارند.

عناوین برگزیده