تاریخ: ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۵۹
بازدید: ۲۳۷
کد خبر: ۴۱۸۹۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بازارهای آسیایی سرخوش از فدرال رزرو

می متالز - تلاش بازارهای آسیایی برای دنباله روی از وال استریت موجب شد شاخص های آسیا با رشد اندکی همراه شوند.
بازارهای آسیایی سرخوش از فدرال رزرو

به گزارش می متالز، احتمال کاهش نرخ بهره در ماه آینده از سوی بانک مرکزی آمریکا در کنار از سرگیری مذاکرات صلح تجاری میان آمریکاو چین موجب شد، بازار وال استریت در شب گذشته با رشد شاخص ها همراه شود در حالی که بازار آسیا نیز به دنبال آمریکا روند مثبت را به ثبت رساند.

این در حالی است که افزایش قیمت نفت در پی نگرانی از جدی شدن اختلافات میان ایران و آمریکا بازارها را تحت تأثیر قرار داده است.

به این ترتیب، شاخص آسیا پاسفیک به غیر از ژاپن با رشد ۰.۱ درصدی همراه شدند و رشد هفتگی ۴ درصدی را به ثبت رساندند.

شاخص شانگهای چین در این میان با رشد ۰.۴ درصدی همراه شدند و شاخص اس اند پی استرالیا با افت ۰.۳ درصدی معاملات را ادامه داد. نیکی ژاپن دراین بین کاهش ۰.۲ درصدی را در پی افزایش ارزش ین به ثبت رساند.

رشد شب گذشته شاخص اس اند پی در حالی به ثبت رسید که شایعات در خصوص کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو بیشتر شده است. تصمیم بانک مرکزی آمریکا برای کاهش نرخ بهره به این دلیل خواهد بود که بتواند با نرخ جدید بهره مانع از افت بیش از حد آهنگ رشد اقتصادی جهان شود.

جلسه روز چهارشنبه این نهاد با محوریت تلاش برای مبارزه با ریسک های اقتصاد جهانی و داخلی آمریکا به پایان رسید در حالی که نتیجه جلسات هفته آینده منتشر خواهد شد.

کوتا هیرایاما، مدیر قسمت بازارهای نوظهور در شرکت کارگزاری نیکو در توکیو دراین خصوص بیان داشت: هیچ شکی نیست که تاثیرگذار ترین مسئله در بازارهای جهانی در هفته پیش رو نتیجه جلسه فدرال رزرو خواهد بود . اما این نتیجه به تنهایی نمی تواند یک اهرم صعودی برای بازار باشد تا وقتی که همراه با نتیجه جلسه، پیشرفتی هم در مذاکرات آمریکا و چین در نشست جی ۲۰ ایجاد شود.

امیدواری نسبت به توافق نسبی آمریکا و چین در حاشیه نشست جی ۲۰ بیشترشده است و به نظر می رسد حتی اگر توافقی تمام عیار هم در میان نباشد، می توان به یک توافق نسبی امیدوار بود.

عناوین برگزیده