تاریخ: ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۴:۴۶
بازدید: ۱۶۴
کد خبر: ۴۲۱۸۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

6 طرح بزرگ عمرانی در گمرکات زمینی کشور اجرا می‌شود

می متالز - مدیرکل نوسازی و تحول اداری گمرک ایران از اجرای بیش از 6 طرح بزرگ عمرانی و ساماندهی گمرکات زمینی کشور در سال‌جاری خبر داد.
6 طرح بزرگ عمرانی در گمرکات زمینی کشور اجرا می‌شود

به گزارش می متالز، محمود اسعدی امروز در ارومیه، اظهار کرد: امسال در ادامه اجرای طرح‌های عمرانی و ساماندهی گمرکات کشور بیش از 6 طرح بزرگ عمرانی در گمرکات زمینی کشور اجرا می‌شود.

وی با اشاره این طرح‌ها افزود : ساماندهی محوطه گمرک آستارا، طرح جامع گمرک پرویز خان، احداث منازل سازمانی 65 واحدی هرمزگان، مجتمع 17 هکتاری خراسان جنوبی، محوطه سازی گمرکات پیشین طرح‌های اصلی هستند که در گمرکات کشور اجرا می‌شوند.

مدیرکل نوسازی و تحول اداری گمرک ایران با ابراز خرسندی از مثبت بودن تراز تجاری کشور و پیشی گرفتن صادرات از واردات در سال 97، به هشت برنامه محوری گمرک برای کمک به تحقق شعار سال اشاره کرد و گفت: ما باید به سمتی حرکت کنیم که همچنان در شاخص‌های تجارت خارجی از سازمان‌های برتر و تأثیرگذار باشیم و این امر با کمک مدیران و کارکنان گمرکات کشور و افزایش همکاری و هماهنگی با سایر دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط میسر می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت مرز بازرگان در کشور تصریح کرد: مرز بازرگان که هم مرز با ترکیه است به عنوان بزرگترین مرز زمینی و ترانزیتی کشور از ابتدای سال گذشته ساماندهی کامل این گمرک در دستور کار مدیران گمرک ایران قرار گرفت و مسیرهای مسافری، زیرسازی مسیر ترانزیتی و ساماندهی محوطه اجرا و به اتمام رسید و امیدواریم طرح ساماندهی اجرای فاز دوم گمرک بازرگان هم که در دستور کار بوده است به زودی با تخصیص منابع اجرا شود.

اسعدی اظهار کرد: برای اجرا و اتمام فاز دوم، طرح جامع گمرک بازرگان به بیش از 400 میلیارد ریال اعتبار هزینه نیاز بوده و با اتمام طرح جامع گمرک بازرگان این گمرک به عنوان بزرگترین مرز زمینی کشور به یکی از مرزهای زمینی فعال در همجواری با کشورهای آسیایی و اروپایی و شاهراه ارتباطی بسیار فعال در شمالغرب غرب کشور برای ترانزیت، واردات و صادرات تبدیل خواهد شد.

مدیرکل نوسازی و تحول اداری گمرک ایران گفت: گمرک این استان دارای ظرفیت‌های زیادی است و با توجه به وجود واحدهای بزرگ صنعتی در استان و مرزهای مشترک با کشور‌های مختلف می‌تواند با ارائه خدمات و تسهیلات بیشتر، زمینه رشد تولید و صادرات را در سال موسوم به رونق تولید فراهم کند.

عناوین برگزیده