تاریخ: ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۰۹:۱۰
بازدید: ۱۷۹
کد خبر: ۴۴۱۰۲
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

انتقاد مدیر عامل کودلکو از بهره وری پایین و موانع قانونی در شیلی

می متالز - به گزارش روز دوشنبه روزنامه محلی لا ترسه را، مدیر عامل کودلکو، بزرگترین تولید کننده مس جهان، گفت صنعت معدنکاری شیلی به نحو فزاینده ای به خاطر قوانین زیست محیطی جدید و افت بهره وری کارگران شیلیایی در حال پس نشینی ست.
انتقاد مدیر عامل کودلکو از بهره وری پایین و موانع قانونی در شیلی

به گزارش می متالز، این روزنامه گزارش داد مدیر عامل کودلکو، نلسون پیثارو، در سخنرانی ای در روز جمعه گفت که موانع قانونی صرفاً بر مشکلاتی که از مدتها پیش گریبانگیر معادن شیلی اند، از قبیل کمبود آب، روند نزولی عیارهای سنگ معدن و افزایش نرخهای انرژی، می افزایند. او گفت،"هر روز ما ناچار از دو گام پس نشینی برای مواجهه با قانون زیست محیطی جدید دیگری هستیم که باعث ایجاد سطحی غیر قابل تحمل از عدم اطمینان شده است."

کودلکو به رویترز گفت که پیثارو چنین اظهاراتی را در روز جمعه در یک سمینار خصوصی داشته است. اظهارات او در حالی بیان می شود که معدن بزرگ روباز چوکوئیکاماتای کودلکو در حال پیشبرد یک پروژه 5 بیلیون دلاری از لحاظ زیست محیطی حساس تبدیل عملیات روباز به عملیاتی زیر زمینی ست تا طول عمر این معدن یکصد ساله را افزایش دهد. در بحبوحه این پروژه بازسازی، اتحادیه های کارگری این معدن به خاطر مذاکرات کاری پر مسئله تهدید به اعتصاب کرده اند.

طبق گزارش روزنامه یاد شده، پیثارو همچنین به انتقاد از کارگران معادن شیلی پرداخت و گفت بهره وری کارگران پرویی دو برابر بهره وری آنهاست. پیثارو گفت،"من فکر می کنم که روند سیاستها در شیلی در مسیری بوده که ساعات کاری کارگران شیلیایی تنها در حد اندکی بیش از نصف یک روز کاری باشد." رویترز در گزارشی اختصاصی در هفته گذشته گفت که تولید در چوکوئیکاماتا در طول دو سال آینده تا 40 درصد کاهش خواهد یافت.

 

عناوین برگزیده