تاریخ: ۱۱ تير ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۰:۲۲
بازدید: ۲۳۵
کد خبر: ۴۴۱۲۸
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

فریپورت مک موران انتظار زیان دهیِ فصل دوم را دارد

می متالز - فریپورت مک موران روز دوشنبه گفت که این شرکت انتظار دارد در فصل دوم به علت کاهش تولید طلا، افت قیمت های مس و هزینه های بالاتر، که باعث تنزل حدوداً 6 درصدی بهای سهام آن شده اند، متحمل زیان شود.
فریپورت مک موران انتظار زیان دهیِ فصل دوم را دارد

 به گزارش می متالز، سهام این شرکت از سوی دیگر تحت فشار افت قیمتهای طلا در اثر بروز نشانه هایی مبنی بر پایین آمدن سطح تنشهای تجاری بین ایالات متحده و چین که جذابیت دارایی های ایمن تر را کاهش داد نیز بوده است. فریپورت همچنین پیس بینی فروش طلای فصل منتهی به 30 ژوئن خود را از 265 هزار اونس به حدود 190 هزار اونس تنزل داد. این شرکت پروژه ای را برای توسعه معادن بزرگ مس و طلای گراسبرگ اندونزی، که بخشی از آنها به آن تعلق دارد، از یک عملیات روباز به عملیاتی زیر زمینی بر عهده گرفته است، که فرایندی پیچیده است که برای کمک به بر طرف کردن کاهش تولید در این معادن مورد نیاز می باشد.

فریپورت انتظار دارد در فصل دوم زیانی معادل پنج سنت را برای هر سهم و حدود 430 میلیون دلار افت درآمد ناخالص را متحمل شود. این شرکت در فصل مشابه سال گذشته سودی 59 سنتی برای هر سهم به دست آورد. تحلیلگران در جفریز انتظار داشتند هر سهم این شرکت از سودی حدوداً 16 سنتی در فصل دوم سال جاری برخوردار گردد. آنها گفتند،" ما انتظار داریم سهام این شرکت در کوتاه مدت دچار نوسان باشد چون بازار احتمالاً تمرکز بیشتری بر مسائل منفی فصل دوم که نتایج بدی به بار آورد خواهد داشت." فریپورت به عنوان بزرگترین شرکت معدنکاری مس جهان از لحاظ میزان داد و ستد عمومی اش گفت که انتظار دارد قیمتهای مس در این فصل پایین تر باشند و درآمدش حدود 85 میلیون دلار پایین بیاید. فریپورت همچنین انتظار دارد هزینه نقدی خالص حدود 15 درصد بالاتر از رقم برآورد شده قبلی 1.67 دلار برای تولید هر پوند از این فلز باشد. انتظار می رود که این شرکت نتایج فصلی اش را در 24 جولای منتشر کند.

 

عناوین برگزیده