تاریخ: ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۷:۲۷
بازدید: ۱۹۶
کد خبر: ۴۴۴۹۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون وزیر امور خارجه:

حضور در بازار عراق اولویت کاری سرمایه‌گذاران باشد

می متالز - معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه با تاکید بر اینکه حضور در بازار عراق اولویت کاری سرمایه‌گذاران باشد، گفت: سفارتخانه‌ها و کشورهای علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری را تشویق به انجام این امر مهم می‌کنیم.
حضور در بازار عراق اولویت کاری سرمایه‌گذاران باشد

 

به گزارش می متالز، غلامرضا انصاری صبح امروز در همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان هرمزگان اظهار داشت: هرچه نعمت است از فرصت‌های اقتصادی بسیار گسترده تا جاذبه‌های گردشگری متنوع در استان هرمزگان وجود دارد.

وی افزود: این استان باید کمک حال اقتصاد کشور باشد، پس باید مشکلات را شناسایی کنیم و تلاش‌های اقتصادی بیشتری را شاهد باشیم.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه تصریح کرد: بزرگترین بندر کشور و گل سرسبد موقعیت جغرافیایی کشور در استان هرمزگان قرار دارد.

انصاری با بیان اینکه امسال، سال بسیار حساسی از جهت «رونق تولید» است، اضافه کرد: بندرعباس از قدیمی‌ترین، بزرگ‌ترین و پرظرفیت‌ترین بندرهای دنیا در خلیج فارس بوده و محیطی شناخته‌شده تلقی می‌شود. 

وی بیان داشت: سفارتخانه‌ها و کشورهایی را که علاقه به سرمایه‌گذاری دارند، تشویق به سرمایه‌گذاری می‌کنیم.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه گفت: بهترین فرصت برای تبلیغ و تشویق سرمایه‌گذاری در این استان است و ‌نمایندگی‌های ما آمادگی کامل برای همکاری را دارند.

انصاری با بیان اینکه وزارت امور خارجه با توجه به تجربیات خود در این زمینه قدم‌های خوبی برداشته است، اظهار داشت: همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان هرمزگان، فرصتی ناب برای شناسایی توانمندی‌های استان است.

وی گفت: پیشنهاد می‌کنم حضور در بازار عراق را در اولویت خود داشته و یکی از تضمین‌های موجود، حضور در بازار عراق باشد.

گفتنی است، همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان هرمزگان به صورت دو روزه در تالار شهید آوینی بندرعباس و هتل هرمز و با حضور رییس کل سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران، معاون وزیر و مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه، رییس سازمان جهانی اتیک و استاندار و مسؤولین استانی در حال برگزاری است.

عناوین برگزیده