تاریخ: ۲۲ تير ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۱:۴۵
بازدید: ۲۰۵
کد خبر: ۴۴۷۰۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در درگز اعلام کرد:

اولویت دولت در مناطق مرزی و کمتر توسعه یافته، اشتغال و رفاه اقتصادی مردم است

می متالز - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت کمک به سرمایه‌ گذاران و تولید کنندگان مناطق مرزی با محوریت صادرات به کشورهای هدف همسایه را از سیاست‌های اقتصادی مهم دولت برشمرد و بر بهره گیری حداکثری از ظرفیت‌های مختلف مناطق در این زمینه در شهرک‌ها و نواحی صنعتی سراسر کشور تأکید کرد.
اولویت دولت در مناطق مرزی و کمتر توسعه یافته، اشتغال و رفاه اقتصادی مردم است

به گزارش می متالز، محسن صالحی‌نیا با بیان این مطلب در جریان بازدید از شهرک صنعتی درگز و نشست با نماینده مردم درگز در مجلس شورای اسلامی و صنعتگران این شهرستان بیان کرد: نگاه دولت در مناطق مرزی و نیز کمتر توسعه یافته به مسأله اشتغال و رفاه اقتصادی مردم این مناطق است و با سیاست‌هایی که اتخاذ کرده، ضمن ایجاد رشد اقتصادی، از مهاجرت مردم این مناطق، به‌خصوص جوانان جلوگیری شده است.

وی پیشبرد اهداف برنامه‌های اقتصادی دولت در مناطق مرزی و کمتر توسعه یافته را با ایجاد شهرک‌ها و نواحی صنعتی، تأمین زیرساخت‌ها و نیز برنامه‌های توسعه‌ای صنایع کوچک امکان پذیر دانست تا با ایجاد فضای کسب و کار، به اشتغال پایدار در این مناطق کمک شود.

رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران افزود: محوریت برنامه‌های این سازمان، بسترسازی برای تولید و اشتغال است و در هر نقطه از کشور با توجه به ظرفیت‌های مناطق، این برنامه‌ها را اجرایی می‌کنیم تا موجب تقویت و پیشرفت بنیه اقتصادی استان‌ها شود.

صالحی‌نیا با اشاره به احداث نواحی صنعتی در مناطق روستایی اضافه کرد: ایجاد نواحی صنعتی، به‌خصوص در مناطق روستایی در قالب کارگاه و واحدهای صنفی تولیدی درحال انجام است و با تکمیل زیرساخت‌ها، مراحل واگذاری به سرمایه گذاران صورت می‌پذیرد.

وی تصریح کرد: خوشبختانه وضعیت شهرک‌های صنعتی استان خراسان رضوی در تمامی بخش‌ها مطلوب است و جزء استان‌هایی بوده که درصد تحقق برنامه‌ها از میانگین کشوری بالاتر است.

عناوین برگزیده