تاریخ: ۲۴ تير ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۶:۲۸
بازدید: ۱۳۷
کد خبر: ۴۵۰۹۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

رفع مشکل 882 واحد صنعتی و تولیدی استان خوزستان

می متالز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خوزستان گفت: تاکنون تعداد واحدهای تولیدی که مشکلات آنها در چلسات متعدد مطرح گردیده است، 882 واحد می باشد همچنین در همین مورد تعداد 1037 مصوبه به تصویب رسیده است که از این تعداد 420 مورد اجرا و مابقی نیز در دست اقدام می باشد.
رفع مشکل 882 واحد صنعتی و تولیدی استان خوزستان

به گزارش می متاز، امیرحسین نظری افزود: تامین مالی و تسهیلات، تعیین تکلیف بدهی های معوق، امور مالیاتی، بیمه و سایر موضوعات متنوع از جمله مشکلاتی می باشد که واحدهای تولیدی با آن مواجه هستند.

نظری تصریح کرد: یکی از مهمترین مشکلات واحدهای تولیدی موضوع تامین مالی می باشد که با توجه به نوسانات اقتصادی کشور امکان تداوم فعالیت واحدها را با مشکل مواجه نموده است مسائل مربوط به تحریم، نوسانات نرخ ارز، افزایش قیمت مواد اولیه، رکود حاکم بر بازار و مبحث مطالبات واحدها از جمله مواردی است که باعث بوجود آمدن مشکل نقدینگی برای واحدها گردیده است بهمین دلیل طرح های تسهیلاتی مختلفی توسط دولت در بخش تولید به مرحله اجراء گذاشته شد .

وی اجرای طرح تامین مالی بنگاههای اقتصادی (طرح رونق تولید) را از جمله این طرح های عنوان و خاطرنشان کرد: این طرح بدون در نظر گرفتن بدهی معوق، چک برگشتی، صورت های مالی حسابرسی شده و شاخص های بانکی در سطح استان به مرحله اجرا گذاشته شد. سهمیه استان از محل این اعتبارات 600 میلیارد تومان می باشد که در سه بخش کشاورزی، گردشگری و صنعت توزیع گردیده است. که با توجه به تداوم این طرح در امسال تا این تاریخ بیش از 157 میلیارد تومان تسهیلات به تعداد 40 واحد تولیدی مشکل دار اعطاء گردیده است. همچنین تعداد زیادی پرونده تسهیلاتی نیز در دست اقدام می باشد.

رییس سازمان صمت استان اجرای طرح هایی از جمله تسهیلات کمک های فنی اعتباری، طرح تسهیلاتی اشتغال فراگیر روستایی و طرح تولید و اشتغال را از دیگر رویکردهای مهم دولت به منظور رفع موانع تولیدی واحدهای صنعتی عنوان و در خصوص طرح تسهیلاتی کمک های فنی و اعتباری گفت : با حمایت و تلاش استاندار محترم طرح تسهیلاتی کمک های فنی و اعتباری با مشارکت بانک ملی به مرحله اجرا در آمده مورد استقبال واحدهای تولیدی قرار گرفته که با توجه به تداوم فرآیند طرح تاکنون تعداد 118 واحد موفق به اخذ مبلغ 188 میلیارد تومان تسهیلات گردیده اند.

وی در خصوص طرح تسهیلاتی اشتغال فراگیر و روستایی عنوان کرد: این طرح تسهیلاتی نیز با همکاری کارگروه اشتغال استان و سایر دستگاهها به مرحله اجرا درآمده و در این بخش نیز 133 واحد موفق به اخذ مبلغ حدود 60 میلیارد تومان تسهیلات یارانه دار گردیدند. همچنین در بخش روستایی نیز حدود 54 میلیارد تومان تسهیلات توزیع گردید.

نظری همچنین در خصوص طرح تولید و اشتغال افزود: این طرح تسهیلاتی در امسال ابلاغ گردیده است و در مرحله عملیات اجرایی می باشد.

دکتر نظری در ادامه بیان داشت : با توجه به مصوبه هیات محترم دولت مقرر است با تصویب و تایید کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان کلیه کارفرمایان استان از تولیدی ، پیمانکاری، صنفی، کشاورزی از بخشودگی جرائم تامین اجتماعی برخوردار گردند که با توجه به اعلام آمادگی تامین اجتماعی جهت همکاری حداکثری پیش بینی می گردد مبلغ قابل توجهی ناشی از اجرای طرح فوق بخشودگی بنفع تولید اعمال گردد.

عناوین برگزیده