تاریخ: ۲۵ تير ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۴۵
بازدید: ۱۶۳
کد خبر: ۴۵۳۳۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

راه ورود گچ ایران به سوریه ارتقای کیفیت محصول است

می متالز - بی‌شک حمل‌ونقل و بازبودن مسیر صادرات به کشورهای منطقه ازجمله سوریه می‌تواند یکی از عوامل تاثیرگذار در امر صادرات باشد اما باید درنظر داشته باشیم که در زمینه صادرات مصالح ساختمانی به این کشور باید موضوع کیفیت بیش از پیش موردتوجه قرار گیرد.
راه ورود گچ ایران به سوریه ارتقای کیفیت محصول است

به گزارش می متالز، در زمینه گچ، عراق و سوریه می‌توانند بازارهای مناسبی به‌شمار روند اما مشکل آن است گچی که به‌طور معمول در ایران تولید می‌شود، دارای استانداردهای جهانی نیست.
به عبارتی فناوری تولید گچ در واحدهای تولیدی روزآمد نیست و هم‌اکنون نیز گچ‌های پیش‌ساخته که در جهان تولید می‌شوند، خواهان بیشتری دارند.
با استفاده از فناوری جدید نه به عنوان دانش فنی که به عنوان ماشین‌آلات، باید گچ‌های ‌روزآمدتری تولید کنیم تا قادر به تسخیر این بازارها باشیم.
البته گچ ایران آن هم به صورت محدود به عراق صادر می‌شود، اما این میزان صادرات برای صنعت گچ ایران قابل‌قبول نیست. بنابراین اگر قصد تصرف بازار سوریه را داریم، باید فناوری‌های خود را در زمینه تولید گچ روزآمد کنیم، چراکه در برابر فناوری قدیمی تولید گچ ما، ترکیه و برخی کشورهای همسایه فناوری جدیدتری در اختیار دارند و در حال تصرف این بازار هستند.
سوریه به دنبال دسترسی به بازارهای بین‌المللی و محصول باکیفیت و با نرخ مناسب است، ازاین‌رو باید با قیمت‌های پایین‌تر و کیفیت بالاتری وارد این کشور شویم.

ابوالفضل اقبالیون/ عضو هیات‌مدیره انجمن صنایع و معادن گچ ایران

عناوین برگزیده