تاریخ: ۲۸ تير ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۴۱
بازدید: ۱۳۵
کد خبر: ۴۵۶۱۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

خوش بینی نسبت به کاهش نرخ بهره بازارهای آسیایی را صعودی کرد

می متالز - بازارهای آسیایی در معاملات روز جمعه با افزایشی نسبی همراه شدند در حالی که یکی از مقامات فدرال رزرو آمریکا در خصوص احتمال کاهش نرخ بهره در ماه جاری خبر داد.
خوش بینی نسبت به کاهش نرخ بهره بازارهای آسیایی را صعودی کرد

به گزارش می متالز، در پی اظهارات این مقام فدرال رزرو تقاضا برای دارایی های ریسکی افزایش یافت و بازارهای آسیایی نیز با رشد شاخص ها همراه شدند.

جان ویلیامز، رئیس شعبه نیویورک فدرال رزرو دیروز در اظهاراتی بیان داشت: سیاست گذاران اقتصادی بانک مرکزی آمریکا نمی توانند در انتظار یک فاجعه اقتصادی دیگر باشند و محرک های اقتصادی را به جریان می اندازند.

به این ترتیب، در بازار نفت، قیمت این کالا پس از ادعای آمریکا نسبت به سرنگونی پهپاد ایرانی با افزایش همراه شد.

اما سخنان ویلیامز به تمامی احتمالات نسبت به کاهش ۲۵ واحدی نرخ بهره در پایان ماه جولای قوت بخشید و سرمایه گذاران را نسبت به کاهش ۵۰ واحدی در گام بعدی امیدوار کرد.

اما بازارهای مالی با عکس العمل سریعی نسبت به اعلام این خبر با روند افزایشی همراه شدند. شاخص شانگهای چین و هنگ سنگ در هنگ کنگ با رشد بیش از یک درصدی رو به رو شدند در حالی که شاخص اس اند پی استرالیا ۰.۷ درصد مثبت شد.

در ادامه، شاخص کاسپی کره جنوبی با روند مثبت یک درصدی معاملات را ادامه داد در حالی که نیکی ژاپن ۱.۶ درصد افزایش یافت.

شاخص اصلی آسیا پاسفیک به غیر از ژاپن با رشد یک درصدی مواجه شد و توانست تمامی افت روز گذشته خود را پس بگیرد.

این در حالی است که، شاخص های معاملاتی به طور تقریبی در یک هفته گذشته کاری با رشد یک درصدی مواجه شدند و ریسک ناشی از تهدیدهای ترامپ بر اعمال تعرفه های جدید بر واردات چین یکی از موانع رشد این متغیرهای معاملاتی عنوان شد.

به نظر می رسد هر دو طرف در حال ادامه مذاکراتی هستند که تا به حال موجب کاهش رشد اقتصادی در دنیا شده است.

عناوین برگزیده