تاریخ: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۸:۴۷
بازدید: ۸۳
کد خبر: ۴۵۶۵۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در هم اندیشی با وزرای سابق

بررسی برنامه‌های رونق تولید سال ۹۸

می متالز - ­برنامه‌های وزارت صمت در سال ۱۳۹۸ با حضور برخی وزرای سابق صنعت و معدن و تجارت مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
بررسی برنامه‌های رونق تولید سال ۹۸

به گزارش می متالز، در این جلسه زرندی معاون طرح و برنامه وزیر صمت گفت: در این برنامه ۷ محور در زمینه‌های توسعه تولید و تعمیق ساخت داخل، توسعه صادرات غیر نفتی، توسعه معادن و صنایع معدنی، توسعه فناوری و شرکت‌های دانش بنیان با تغییر رویکرد از مونتاژکاری به نوآوری، مدیریت بازار و ساماندهی لجستیک تجاری، بهبود فضای کسب و کار مرتبط با بخش صنعت، معدن و تجارت و تأمین منابع مالی و توسعه سرمایه گذاری در اولویت اقدامات قرار گرفته است.
وی افزود: الزاماتی هم در برنامه سال ۱۳۹۸ در نظر گرفته شده است و همه معتقدیم که رونق تولید باید با همراهی همه دستگاه‌ها و نهاد‌ها اجرا شود.
زرندی تاکید کرد: بهبود فضای کسب و کار از مهمترین مولفه‌های است که برای رونق تولید ضروری است و این موضوع اراده کلان کشور را می‌طلبد.
معاون طرح و برنامه تاکید کرد: وظایف معاونت‌ها و سازمان‌های تابعه وزارتخانه، بطور مشخص و دقیق، تعیین و اهداف کمی و کیفی در برنامه رونق تولید، دیده شده است.
وی تصریح کرد: این بار تلاش کردیم، پیش از نهایی شدن برنامه، آن را با مشورت و گرفتن نظرات صاحب نظران، نخبگان، اساتید، فعلان اقتصادی و صنعتی و تجاری تدوین کنیم و از این پس هم برای اجرایی شدن و رفع موانع برنامه، این مسیر ادامه پیدا خواهد کرد.
در این جلسه، آقایان نعمت زاده، شافعی، عابد جعفری، زالی، عبدالعلی زاده، نامی و... نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص نحوه اجرای برنامه، ارائه کردند.

عناوین برگزیده