تاریخ: ۳۰ تير ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۱:۵۷
بازدید: ۲۰۵
کد خبر: ۴۵۸۷۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
نسبت به دوره مشابه در سال گذشته؛

سود هر سهم "سفار" افزایشی بود

می متالز - شرکت سیمان فارس در دوره ۳ ماهه منتهی به ۳۱ خرداد ماه ۱۳۹۸، به ازای هر سهم خود ۳۲۲ ریال سود کنار گذاشت که نسبت به دوره مشابه در سال گذشته افزایش ۷۸ درصدی را نشان می‌دهد.
سود هر سهم "سفار" افزایشی بود

به گزارش می متالز، شرکت سیمان فارس با سرمایه ۲۳۳ میلیارد ریال، صورت‌های مالی میان دوره ای ۳ ماهه نخست دوره مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ را به صورت حسابرسی نشده منتشر کرد.

شرکت سیمان فارس در دوره یاد شده، مبلغ ۷۴ میلیارد و ۹۹۱ میلیون ریال سود خالص کسب کرد و بر این اساس مبلغ ۳۲۲ ریال سود به ازای هر سهم خود اختصاص داد که نسبت به دوره مشابه در سال ۹۷ معادل ۷۸ درصد افزایش داشته است.

شرکت سیمان فارس، افزایش ۴۵ فروش و ۷۰ درصدی سایر درآمدهای غیرعملیاتی – درآمد سرمایه‌گذاری‌های را از جمله دلایل عمده افزایش سود هر سهم نسبت به دوره گذشته عنوان کرده است.

با احتساب سود انباشته ابتدای سال در نهایت مبلغ ۱۷۴ میلیارد و ۵۸۴ میلیون ریال سود انباشته پایان دوره در حساب های این شرکت منظور شد.

"سفار" در دوره ۳ ماهه نخست سال مالی منتهی به اسفند ۹۷، به صورت حسابرسی شده، مبلغ ۴۲ میلیارد و ۲۳۲ میلیون ریال سود خالص کسب کرد و بدین ترتیب مبلغ ۱۸۱ ریال سود به ازای هر سهم خود شناسایی کرده بود.

همچنین بر اساس این گزارش، شرکت سیمان سفارس در برآورد خود از نرخ فروش محصولات در دوره ۹ ماهه منتهی به ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ اعلام کرده است: با در نظر گرفتن عدم افزایش نرخ واقعی فروش سیمان در سنوات قبل با توجه به افزایش چشم‌گیر هزینه های دستمزد مواد و سربار پیش بینی شرکت در خصوص افزایش نرخ فروش سیمان به میزان ۵۰ درصد بوده است، هر چند براساس مصوبات انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان از تاریخ ۱۱ تیرماه ۱۳۹۸ نرخ فروش سیمان با افزایش ۳۷ درصدی اعمال شد.

همچنین برآورد "سفار" از نرخ خرید مواد اولیه در دوره یاد شده، به شرح زیر است:

با توجه به انعقاد قراردادهای خرید مواد اولیه سنگ آهک و خاک رس در نیمه دوم سال مالی جاری بینی می‌شود جهت انعقاد قراردادهای بعدی شرکت در سال جاری با افزایش حداقل ۲۰ درصدی نرخ خرید مواد اولیه روبرو باشد. در خصوص خرید سایر مواد اولیه و افزودنی با درنظر گرفتن افزایش نرخ ها در سال ۱۳۹۸ و همچنین افزایش نرخ کرایه حمل آنها پیش بینی شرکت در خصوص افزایش بهای تمام شده خرید سنگ آهن به میزان ۴۵ درصد است.

شرکت سیمان سفارس در برآورد خود از تغییرات عوامل بهای تمام شده در دوره ۹ ماهه قید شده، عبارت است از: با توجه به افزایش هزینه‌های هزینه‌های پرسنلی براساس مصوبه شورای عالی کار در ابتدای سال مالی جاری و عدم جذب نیرو پیش بینی مدیریت عدم افزایش هزینه‌های پرسنلی تا پایان سال جاری است.

 

عناوین برگزیده