تاریخ: ۱۷ تير ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۲:۴۱
بازدید: ۲۲۷
کد خبر: ۴۶۳۹
سرویس خبر : انرژی
رئیس صنعت و معدن کهگیلویه و بویراحمد خبر داد:

صدور مجوز احداث ۵ واحد پتروشیمی در کهگیلویه و بویراحمد

می متالز - رئیس صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مجوز احداث پنج واحد پتروشیمی در استان صادر شده است، گفت: پیش‌بینی می‌شود که عملیات اجرایی این واحدها از ماه‌های آینده شروع شده و تا سال ۱۴۰۰ همه این طرح‌ها به بهره‌برداری برسند.
صدور مجوز احداث ۵ واحد پتروشیمی در کهگیلویه و بویراحمد

داریوش دیودیده در نشست با اصحاب رسانه گفت: امیدواریم در سال 96 که توسط مقام معظم رهبری با عنوان "اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال" نامگذاری شده است در استان کهگیلویه و بویراحمد هم تولید و بخش‌های مرتبط با آن تثبیت شده و در دوره‌ای کوتاه بتواند جایگاه قابل قبولی در کشور پیدا کند.

وی با بیان اینکه از یکم تا دهم تیرماه با عنوان دهه تولید ملی نامگذاری شده، افزود: به مناسبت این دهه برنامه‌های مختلفی پیش‌بینی شد که غبارروبی گلزار شهدا، برگزاری نشست‌ خبری و همایش‌های مختلف و بازدید از واحدهای صنعتی از مهم‌ترین این برنامه‌ها بوده است.

رئیس صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به آخرین وضعیت بخش صنعت در استان، گفت: هم‌اکنون 444 طرح صنعتی با سرمایه‌گذاری 27 هزار میلیارد تومان و ظرفیت اشتغال‌زایی 17 هزار و 188 نفر در سطح استان در حال اجرا است که این طرح‌ها از پیشرفت فیزیکی 5 تا 99 درصد برخوردار هستند.

دیودیده بیان کرد: از 444 طرح صنعتی در حال اجرا، 38 مورد با سرمایه گذاری 212  میلیارد تومان و ظرفیت‌اشتغال‌زایی یک هزار و 17 نفر از پیشرفت فیزیکی بالای 80 درصد برخوردار بوده و طبق هدفگذاری‌ها باید تا پایان سال 96 به بهره‌برداری برسند.

وی ابراز کرد: امسال برنامه داریم در قالب طرح رونق تولید 51 طرح صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد را در استان تکمیل کرده و به بهره‌برداری برسانیم.

رئیس صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: سال گذشته 102 میلیارد تومان از محل طرح رونق تولید و 37 میلیارد تومان به صورت مستقیم تسهیلات به واحدها و طرح‌های تولیدی استان پرداخت شد که از این میزان سهم بخش صنعت 68 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید و 20 میلیارد تومان تسهیلات مستقیم بود.

 

20 درصد واحدهای صنعتی کهگیلویه و بویراحمد راکد است

دیودیده عنوان کرد: در بخش صنعت استان 643 واحد دارای پروانه بهره‌برداری با سرمایه‌گذاری 573 میلیارد تومان و هشت هزار و 278 مورد فرصت شغلی وجود دارد که طبق آمار از این تعداد حدود 130 واحد معادل 20 درصد راکد بوده و هیچ فعالیتی ندارند.

وی گفت: اتفاق خوبی که در سال 95 رخ داد، صدور مجوز احداث پنج پتروشیمی در مناطق مختلف استان بود که زمین موردنیاز مشخص شده و این طرح‌ها در حال واگذاری هستند.

رئیس صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد افزود: پیش‌بینی می‌شود که عملیات اجرایی این پنج واحد پتروشیمی از ماه‌های آینده شروع شده و تا سال 1400 همه این طرح‌ها به بهره‌برداری برسند.

دیویده بیان کرد: موضوع مهم در مجوزهای این واحدهای پتروشیمی این است که همه این واحدها از گاز به عنوان ماده اولیه استفاده کرده و محصولات آنها نیز متفاوت است.

وی به حادثه آتش‌سوزی در کارخانه فولاد بویراحمد اشاره داشت و با بیان اینکه هیچکدام از مسئولان کشوری و استانی نسبت به این مسأله بی‌تفاوت نبودند، گفت: این حادثه انفجار نبود، تنها فوران و پاشش بود و هنوز علت دقیق آن از سوی مراجع ذی‌ربط به ما اعلام نشده است.

عناوین برگزیده