تاریخ: ۲۱ تير ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۲:۰۱
بازدید: ۴۵۵
کد خبر: ۴۷۲۷
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
نجفی:

خروج پراید از خط تولید مستلزم جایگزین خودرویی مناسب قیمتی و کیفی/ پراید و نیسان وانت بیشترین تردد را در حوزه شهری دارند

می متالز - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت:زمانی حق داریم خودرویی را از خط تولید خارج کنیم که متناظر و جایگزین آن، خودروی مناسب دیگری را جایگزین آن کرده باشیم.
خروج پراید از خط تولید مستلزم جایگزین خودرویی مناسب قیمتی و کیفی/ پراید و نیسان وانت بیشترین تردد را در حوزه شهری دارند

محمدرضا نجفی در خصوص خروج خودروهای پراید و نیسان وانت از خط تولید تا پایان سال 97 گفت: تولید کننده ها، خودروسازان و مجموعه ای که نظام  برنامه ریزی در صنعت خودرو  را دنبال می کنند باید اصل بهره وری بهتر، کارآمدی بیشتر و اثربخشی محصولات تولید شده را به عنوان هدف ملی دنبال کند.

نماینده مردم تهران، ری ، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: اصل توسعه مستمر، موضوع مهمی است که باید به آن توجه کرد؛ از این رو، طبیعی است که تلاش کنیم محصولات و  تولیدات ما روز به روز به لحاظ کیفیت، قیمت و کارآمدی قابلیت بهتری پیدا کند.

وی تصریح کرد: به صورت مشخص باید بتوانیم خودروهایی همچون پراید را با شرایط بهتر از نظر قیمت، دسترسی مصرف کننده و کیفیت بالاتر به مشتری عرضه کنیم، به این معنا که کیفیت خودروی مورد استفاده در جامعه واستانداردها و ایمنی آن بالا برود،مصرف آن کاهش پیدا کند و قیمتش متعادل و منطقی باشد.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خودروهایی همچون پراید و نیسان وانت بیشترین تردد را در حوزه شهری دارند افزود: لازم است که نسبت به بهبود این خودرها اقدام شود، اما اگر بنا شود این خودروها از چرخه تولید خارج شوند و جایگزین مناسبی برای آن ارائه نشود،حتما اشکال بوجود می آید.

وی تصریح کرد: زمانی حق داریم و می توانیم این خودروها را از خط تولید خارج کنیم که متناظر و جایگزین آن، خودرویی جایگزین را کرده باشیم.

 

خرید پراید در حد توان بسیاری از مصرف کنندگان است

این نماینده مجلس دهم تصریح کرد: خودرهایی همچون پراید و نیسان وانت عمومیت دارد و خرید آن در حد توان بسیاری از مصرف کنندگان است، اما اگر بنا باشد این خودروها با خودروهایی که تفاوت قیمت بسیاری داشته باشند،جایگزین شوند ممکن است بسیاری از مردم نتوانند از این خودروها استفاده کنند و از این جهت، خلائی ایجاد شود.

نایب رئیس مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس خاطرنشان کرد: باید به گونه ای عمل کنیم که این خودروها هم از نظر کیفیت، قیمت، دسترسی و طول عمر مفید، با حفظ شاخص ها، استانداردها و معیارهای ایمنی و محیط زیستی با شرایط بهتری تحویل مصرف کنندگان شود.

عناوین برگزیده