تاریخ: ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۲:۰۳
بازدید: ۹۷
کد خبر: ۴۸۳۶۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

واردات کالاهای اساسی؛ ۵ برابر نیاز داخلی

می متالز - بر اساس آمارهای رسمی، برای واردات کالاهای اساسی تا ۵ برابر نیاز داخلی هم اکنون ثبت سفارش انجام شده که به تدریج در حال ترخیص از گمرکات رسمی کشور است.
واردات کالاهای اساسی؛ ۵ برابر نیاز داخلی

به گزارش می متالز، یک مقام مسوول در وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: بخش عمده‌ای از این کالاهای اساسی هم اکنون در گمرکات در حال ترخیص است و بر اساس توافقات صورت گرفته، دستور ترخیص یک میلیون تن کالای اساسی از بندر امام در هفته قبل صادر شده که به تدریج کالاهای مرتبط با آن، وارد کشور خواهند شد و به تنظیم بازار کمک خواهد کرد.

وی افزود: بخش عمده‌ای از کالاهای اساسی از سوی شرکت‌های دولتی وارد کشور شده و به این جهت، در اختیار وزارت صنعت، معدن و تجارت باقی خواهد ماند تا در زمان مقتضی که بازار با کمبود کالا مواجه است، وارد بازار شده و به نفع مصرف‌کنندگان بازار را تنظیم کند.

به گفته این مقام مسوول، در شرایط کنونی، وزارت صنعت، معدن و تجارت کالاهای مازاد بر نیاز بازار را زیر کلید خود نگاه خواهد داشت تا عرضه بیش از نیاز آنها، منجر به ضرر و زیان تولیدکنندگان نشود؛ به هر حال تامین و تنظیم به موقع بازار منجر به حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به‌صورت همزمان خواهد شد، چراکه تولیدکنندگان نیز نباید از سیاست‌های تنظیم بازار ضرر ببینند، زیرا در غیر این صورت، تولید آنها کاهش یافته و مجددا مصرف‌کننده را با یک فاصله زمانی، دچار مشکل خواهد کرد.

عناوین برگزیده
کاش نمی‌دیدمت!
یادداشت علیرضا مخبر دزفولی قائم‌مقام مدیرعامل در امور ستادی و مسوولیت‌های اجتماعی شرکت فولاد خوزستان

کاش نمی‌دیدمت!