تاریخ: ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۴۶
بازدید: ۶۵۶
کد خبر: ۴۸۷۷۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
مدیر امور مالی و اقتصادی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو عنوان کرد:

تجهیز پروژه D19 به حدود ۲۰۰۰ میلیارد تومان تامین مالی احتیاج دارد

می متالز - سید محمود سیدی مدیر امور مالی و اقتصادی چادرملو «کچاد» در نشست خبری امروز 15 مرداد 1398 به پرسش های متنوعی از خبرنگاران پاسخ گفت.
تجهیز پروژه D19 به حدود ۲۰۰۰ میلیارد تومان تامین مالی احتیاج دارد

به گزارش می متالز، سید محمود سیدی مدیر باتجربه و مجرب امور مالی و اقتصادی «کچاد» ابراز داشت: از ابتدای سال ۹۸ تا ۱۱ مرداد ۹۸ آمار تولید محصولات مختلف چادرملو به قرار زیر است: 

  • کنسانتره سنگ آهن ۳،۶۷۶،۰۰۰ تن
  • سنگ آهن دانه بندی ۱۴۳،۰۰۰ تن
  • گندله ۱،۵۱۳،۰۰۰ تن
  • آهن اسفنجی ۵۳۰،۰۰۰ تن
  • شمش فولاد ۴۶۱،۰۰۰ تن

در جدول زیر آمار برنامه های استخراج و تولید محصولات شرکت معدنی و صنعتی چادرملو «کچاد» را در ۴ ماهه نخست سال ۱۳۹۸ در مقایسه با برنامه کل سال ۱۳۹۸ مشاهده می کنید:

سید محمود سیدی مدیر امور مالی و اقتصادی چادرملو «کچاد» در ادامه نشست خبری امروز گفت: قرار است تا آخر سال از ۴۴،۰۰۰ میلیارد ریال کنونی به ۵۵،۵۰۰ میلیارد ریال از محل مطالبات حال شده و یا آورده نقدی سهامداران افزایش سرمایه داشته باشیم.

سیدی در مورد حاشیه سود ناخالص محصولات چادرملو افزود: در رابطه با کنسانتره ۴۵٪، سنگ آهن دانه بندی ۴۳٪، گندله ۵۱٪، آهن اسفنجی ۵۳٪ و فولاد ۴۵٪ حاشیه سود ناخالص داشته ایم به طوری که ظرفیت ها کامل در نظر گرفته شده و مازاد را به بازار عرضه خواهیم کرد.

در مورد عملیات معدنکاری، استخراج و تولید تا تاریخ ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ میزان ۲۸،۵۰۰،۰۰۰ تن معادل ۴۰٪ پیش بینی سالانه صورت گرفته است.

میزان عملیات معدنکاری سالانه (استخراج و تولید) ۷۷ میلیون تن است و طبق برنامه بایستی تاکنون ۳۷٪ نسبت به سال پوشش داشته باشیم که ۳٪ نیز از برنامه جلوتر هستیم.

سید محمود سیدی مدیر امور مالی و اقتصادی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو «کچاد» افزود: بهای تمام شده سنگ آهن قبل از فرآوری و در مرحله استخراج ۵۱۳،۸۴۱ ریال، در مرحله انباشت و برداشت ۵۷۰،۷۰۶ ریال، کنسانتره سنگ آهن ۱،۳۸۵،۰۱۱ ریال، آهن اسفنجی ۵،۰۲۹،۰۰۰ ریال، شمش فولاد ۲۵،۷۷۷ ریال بوده و ممکن است قیمت ها در ماه های آتی متفاوت باشد. 

تجهیز پروژه D19 که یک طرح مشارکتی است به حدود ۲۰۰۰ میلیارد تومان تامین مالی احتیاج دارد. 

در بحث احیا معادن کوچک مقیاس نیز با همکاری سازمان ایمیدرو، شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران (ایمپاسکو) و صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی و بانک انتخابی ما (بانک سپه) قرار است تا در حوزه معادن سنگ آهن اقداماتی جهت تامین منابع مالی و فعالیت در این بخش صورت بگیرد.

مهندس محمد کیوان آرا مدیر بازرگانی جوان و تحصیلکرده چادرملو در ارتباط با موضوع بحث تامین و نرخ ارز گفت: چادرملو ارز خود را از محل صادرات محصولات تامین کرده و در مورد نرخ ارز چون قیمت ارز شناور است ما متوسط ارز نیمایی را در نظر می گیریم و نرخ یورو را ۱۲۵۰۰ تومان در نظر داریم.

منبع: می متالز
عناوین برگزیده