تاریخ: ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۷:۱۳
بازدید: ۱۶۳
کد خبر: ۴۹۳۲۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
تا سال 1400 صورت می گیرد:

ایجاد 850 فرصت شغلی مستقیم و غیر مستقیم در استان کهگیلویه و بویر احمد

می متالز - رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) در بازدید از طرح بیو اتانول باشت گفت: برای شتاب بخشی به این طرح حمایت های لازم صورت خواهد گرفت.
ایجاد 850 فرصت شغلی مستقیم و غیر مستقیم در استان کهگیلویه و بویر احمد

به گزارش می متالز، محمدباقر عالی افزود: مطالعات مهندسی این طرح در چهار ماه گذشته به طور کامل انجام شده است و اشتغال این طرح در زمان فعالیت کارخانه ۱۵۰ تا ۲۰۰ نفر خواهد بود.

در سفر یک روزه دکتر عالی معاون محترم وزیر صنعت، معدن وتجارت ورئیس هیات عامل سازمان گسترش ونوسازی صنایع ایران (ایدرو) از طرح بیواتانول باشت که توسط بخش خصوصی و شرکت گسترش سوخت سبز زاگرس که در شهرک صنعتی خان احمد باشت در زمینی به وسعت 15 هکتار در حال اجراست بازدید وبررسی به عمل آمد، در این بازدید کارفرمای این بخش (ایدرو) از ظرفیت ها و تمام تلاش و توان خود جهت تزریق وتامین بودجه اولیه جهت انجام مطالعات و فاز اولیه این پروزه مهم سخن به میان آوردند و مبلغ اعتبار اولیه این پروژه مهم را از سیصد وشصت میلیارد ریال به رقمی بالغ بر یک میلیارد و هفتصدو شصت میلیون ریال جهت رونق تولید وکاهش نرخ بیکاری در منطقه افزایش دادند.

وی بیان کرد: محصول این کارخانه بنزین گیاهی است که باعث ارزش افزوده برای تولیدات کشاورزی در شهرستان های گچساران و باشت خواهد شد.

در ادامه این بازدید و در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: 250 فرصت شغلی با تامین اعتبار سرمایه گذاری 450 میلیارد ریال تا فاصله زمانی 1400 در دو شهرستان گچساران و باشت ایجاد می‌شود.

داریوش دیودیده افزود: براساس آخرین بررسی هایی که انجام گرفته ۱۷ واحد تولیدی و صنعتی در شهرستان گچساران به اعتباری حدود 430 میلیارد ریال تسهیلات نیاز دارد و با در اختیار قرار گرفتن این میزان تسهیلات برای ۲۲۳نفر فرصت شغلی در این شهرستان ایجاد می‌شود.

وی افزود: هم اکنون این طرح‌ها از پیشرفت فیزیکی ۴۰ الی 90 درصد برخوردار هستند.

وی در ادامه با اشاره به طرح‌های تولیدی و صنعتی در دست احداث در شهرستان باشت گفت: در این شهرستان ۳ طرح با 2 میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای به بهره‌برداری رسیدن نیاز دارد.

دیودیده عنوان کرد: با به بهره‌برداری رسیدن این طرح‌ها ی کوچک در شهرستان باشت برای 23 نفر فرصت شغلی ایجاد می‌شود.

این مسوول ابراز کرد: طرح‌های در دست اجرا در شهرستان باشت 20درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد خاطررنشان کرد: 250 فرصت شغلی با تامین اعتبار سرمایه گذاری ۴۵ میلیارد تومان تا فاصله زمانی سال 1400 در 2 شهرستان گچساران و باشت ایجاد می‌شود.
دیودیده ادامه داد: طرح‌های در دست اجرا در این 2 شهرستان از جمله گیاهان دارویی، خاکبرداری سازه ها، تامین زمین، طرح پنجره دوجداره، پوشش لباس بیمارستانی یک بار مصرف از جهت فضای فیزیکی، طرح بتن غیر صسلح که فضای فیزیکی انجام شده که برای تکمیل این طرح‌ها نیاز به منابع مالی دارند.

عناوین برگزیده