تاریخ: ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۱۲
بازدید: ۱۲۲
کد خبر: ۴۹۳۵۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

34 بنگاه اقتصادی برتر سمنان در زمینه رعایت حقوق مصرف کننده تجلیل شدند

می متالز - در مراسمی با حضور استاندار، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت و جمعی از مدیران دستگاه های اقتصادی استان سمنان از 34 واحد تولیدی و اقتصادی برتر در رعایت حقوق مصرف کننده تجلیل شد.
34 بنگاه اقتصادی برتر سمنان در زمینه رعایت حقوق مصرف کننده تجلیل شدند

به گزارش می متالز، بهروز اسودی در چهارمین همایش رعایت حقوق مصرف‌کنندگان سمنان اظهار داشت: در سال گذشته، 65 واحد تولیدی و اقتصادی استان سمنان در فرآیند ارزیابی اعطای گواهینامه رعایت حقوق مصرف‌کنندگان استان ثبت‌نام کردند.

وی تصریح کرد: این امر نسبت به سال‌های گذشته رشد چشمگیری داشته و نشان‌دهنده افزایش روحیه رقابت‌پذیری بین بنگاه‌های اقتصادی است و حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و همچنین توجه به حق‌ وحقوق مصرف‌کنندگان و استیفای آن در دستور کار قرار دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سمنان با اشاره به اهمیت توجه به حقوق مصرف‌کنندگان افزود: رعایت حقوق مصرف‌کنندگان به نفع تمامی افراد جامعه است؛ چراکه این مهم اثری مستقیم در بهبود شرایط کسب‌وکار و بنگاه‌های تجاری و اقتصادی دارد.

وی ارتقای کیفیت محصولات ساخت داخل را در جذب انبوه مصرف‌کننده داخلی و افزایش صادرات مهم و اثرگذار دانست و با بیان اینکه رعایت حقوق مصرف‌کنندگان موجب جلب اطمینان و رضایت مشتریان می‌شود گفت: بهبود شرایط کسب‌وکار شرکت‌ها و بنگاه‌های تجاری و اقتصادی از مزیت‌های این مهم محسوب می‌شود.

اسودی افزود: اخذ این گواهینامه به‌منزله پایان کار نیست و بنگاه‌ها و واحد‌های منتخب و دریافت‌کننده گواهینامه رعایت حقوق مصرف‌کنندگان باید سعی و تلاش خود را در ارتقای هر چه بیشتر کیفیت ارائه خدمات تا رسیدن به شرایط ایده‌آل ادامه دهند.

وی با اشاره به شاخص‌های تعریف‌شده برای انتخاب واحد‌های متقاضی دریافت گواهینامه رعایت حقوق مصرف‌کنندگان از سوی دستگاه‌های اجرایی ارزیاب استان سمنان نظیر استانداری، اقتصاد و دارایی، استاندارد، دانشگاه علوم پزشکی و انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان گفت: ارزیابی‌ها بر اساس قیمت مصرف‌کننده، کیفیت، خدمات توزیع و پس از فروش و رضایتمندی مشتریان انجام‌شده است.

عناوین برگزیده