تاریخ: ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۱۵
بازدید: ۱۰۱۶
کد خبر: ۵۱۵۳۳
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

کارخانه فرآوری «شمش روی» در بم‌ افتتاح شد

می متالز - طی مراسمی‌ به مناسبت هفته دولت، کارخانه فرآوری شمش روی و معدن خان‌خاتون در منطقه تهرود بم‌ افتتاح شد.
کارخانه فرآوری «شمش روی» در بم‌ افتتاح شد

به گزارش می متالز، امروز و طی مراسمی‌ به مناسبت هفته دولت، کارخانه فرآوری شمش روی در منطقه تهرود بم‌ با حضور استاندار کرمان افتتاح شد، این مجموعه روزانه یک تن شمش روی و ۲۰ تن کنسانتره روی تولید می‌کند.

محمدجواد فدایی استاندار کرمان  در آیین افتتاح این پروژه اظهار داشت: یکی از مشکلات کشور ما بحث اشتغال است و دولت هم رفع فقر و بیکاری را جزء اولویت‌های خود اعلام کرده و با کار و تلاش ما به این مهم دست خواهیم یافت.

وی افزود: ایجاد شغل دو بخش دارد که یک بخش آن وجود سرمایه‌گذاران و کارآفرینان است و بخش بعدی هم مربوط به بخش دولتی است.

فدایی با اشاره به تشکیل پنجره واحد در استان ابراز داشت: متاسفانه برخی ادارات کم‌کاری‌هایی دارند که من از احتمال وجود فساد اداری در برخی مجموعه‌ها نگرانم و با هرگونه تخلف برخورد خواهیم داشت.

استاندار کرمان یادآور شد: ما قطعا و با تمام ‌توان برای رفع مشکلات بخش خصوصی تلاش خواهیم کرد.

 

‌شرق استان در عرصه‌های مختلف شاهد رشد و رونق است

حبیب‌الله نیکزادی‌ پناه نماینده مردم بم در مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر اظهار داشت: به جوانان و صنعتگران سختکوش کشور و این منطقه افتخار می‌کنم زیرا با وجود کمبودها به صورت جهادی در حال تلاش هستند.

وی با بیان اینکه توسعه و امنیت دو بال مهم در کنار هم هستتد و نبود هر یک از این دو مشکل ساز خواهد شود، خاطرنشان کرد: شرق استان در عرصه‌های مختلف شاهد رشد و رونق است و می‌توان آن را به عنوان پایلوت در بخش عمران و آبادانی مورد توجه داشت.

 

تولید 85 درصد قطعات کارخانه در داخل

هادی شهسوارپور فرماندار بم اظهار داشت: به مناسبت هفته دولت بیش از ۴۴ طرح و با اعتباری حدود ۴۲۰ میلیارد تومان افتتاح‌ و کلنگ زنی خواهند شد، پروژه‌های زیادی در بخش‌های مختلف توسط ادارات، شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و بخش خصوصی طی یک سال گذشته اجرایی شده است.

وی بیان داشت: با همتی که مسئولین‌ ما و همچنین بخش خصوصی داشتند پروژه‌هایی در بخش صنعت راه‌اندازی خواهند شد تا اشتغال خوبی به‌وجود آید.

بابک اسماعیلی مدیر معدن روی خان‌خاتون گفت: کارخانه تولید شمش روی خان‌خاتون بم با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان احداث شده و در حال حاضر تعداد ۲۰۶ نفر در معدن روی خان‌خاتون بم مشغول کار هستند.

وی عنوان کرد: در صورت صدور مجوز کارخانه اصلی تولید شمش روی ما می توانیم در سال ۵۰ هزار تن شمش روی تولید کنیم، این مجموعه نمونه ای از اقتصاد مقاومتی است زیرا ما توانستیم ۸۵ درصد قطعات کارخانه را خودمان تولید کردیم.

عناوین برگزیده