تاریخ: ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۷:۰۲
بازدید: ۱۷۵
کد خبر: ۵۱۸۲۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
توسط تیم کوهنوردی بسیج ایمیدرو:

پرچم ایمیدرو بر بلندترین قله ایران برافراشته شد

می متالز - پرچم ایمیدرو توسط تیم کوهنوردی این سازمان برای نخستین بار بر بلندترین قله ایران (دماوند) برافراشته شد.
پرچم ایمیدرو بر بلندترین قله ایران برافراشته شد

به گزارش می متالز، تیم کوهنوردی بسیج ایمیدرو متشکل از سید احمد جزایری، وحید فربد، حمید مجد رضایی، کیقباد امیری، حسین قاسمی و علیرضا هاشمی حدود ساعت 13 روز شنبه 26 مرداد به قله دماوند با ارتفاع 5610 متر صعود کرد.

این تیم، برنامه صعود به قله دماوند و برگشت را طی 3 روز و نیم (24 تا 27 مرداد 98) به انجام رساند.

 

جزئیات صعود به بام ایران

تیم کوهنوردی بسیج ایمیدرو از ساعت 13 روز پنجشنبه 24 مرداد از محل ایمیدرو با حرکت به سمت جاده هراز و پلور آغاز کرد و پس از رسیدن به قرارگاه فدراسیون کوهنوردی، با 2 دستگاه لندرور عازم بارگاه دوم در ارتفاع 3000 متری از سطح دریا شد.

اعضای این تیم حدود ساعت 18 کمپ خود را برپا و شب نخست را در آن ارتفاع با هدف هم هوایی بیشتر سپری کردند. تیم مذکور، ساعت 9 روز جمعه به سمت بارگاه سوم حرکت و پس از 5 ساعت کوه پیمایی در ساعت 14 به بارگاه سوم در ارتفاع 4200 متر رسیدند و در پناهگاه فدراسیون مستقر شده و شب را در آنجا گذراندند.

این گروه ساعت 5 صبح روز شنبه 26 به سمت قله حرکت کرده و پس از 8 ساعت کوهپیمایی، حدود ساعت 13 بر بام ایران با ارتفاع 5610 متر ایستادند.

این تیم پس از یک ساعت قدم زدن دور دهانه آتش فشان، برنامه بازگشت آغاز و پس از 4 ساعت حرکت، حدود ساعت 18 به پناهگاه رسیده و یک شب دیگر در آن سپری شد. این افراد ساعت 9 صبح روز یکشنبه حرکت به سمت پایین آغاز و حدود ساعت 13 به بارگاه دوم بازگشته و حدود ساعت 18 به تهران رسیدند.

منبع: ایمیدرو
عناوین برگزیده