تاریخ: ۰۷ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۳۰
بازدید: ۲۹۶
کد خبر: ۵۲۵۶۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

بازدید مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه از کارخانه سیمان سامان غرب

می متالز - مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه گفت: صنایع سیمان سامان غرب طی سه سال متوالی به عنوان صنعت سبز در کشور معرفی شده و در سال ۹۶ برگزیده سطح کشور معرفی شده است.
بازدید مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه از کارخانه سیمان سامان غرب

به گزارش می متالز، بازدید از صنایع سیمان سامان غرب از نظر پاک بودن از آلودگی پیش از ظهر روز گذشته با حضور مدیرکل حفاظت محیط زیست استان، فرمانده یگانهای حفاظت محیط زیست استان، جمعی از همکاران و خبرنگاران به مناسبت هفته دولت برگزار شد.

مهندس فریدون یاوری در این مراسم، با تبریک هفته دولت و یاد خاطره شهدای انقلاب، شهدای دولت و شهیدان رجایی و باهنر، اظهارداشت: در دنیا وضعیت موجود صنایع سیمان به عنوان آلاینده هوا مطرح شده است.

یاوری افزود: میزان ذرات خروجی از این کارخانه از استاندارد محیط زیست کشور نیز کمتر است و جای هیچ گونه نگرانی برای آلودگی هوا نیست، سیستم این کارخانه جدیدترین و به روز ترین سیستم دنیا است و کمترین خروجی ذرات را به بیرون از محیط دارد، که جای  افتخار و خوشحالی برای استان است.

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه در ادامه گفت: صنایع سیمان سامان غرب طی سه سال متوالی به عنوان صنعت سبز در کشور معرفی شده و در سال ۹۶ برگزیده سطح کشور معرفی شده است.ان شاءالله در سال آینده به عنوان صنعت سبز کشوری معرفی شویم.

وی در ادامه سخنانش از روند رو به رشد زیستگاه های حیات وش در استان خبرداد وافزود: به سمتی می رویم که احیا هم در حیات وش داشته باشیم.

به گفته یاوری ۷ تصفیه خانه فاضلاب در استان داریم که تصفیه ۴۴ درصد فاضلاب خانگی را به عهده دارند، تصفیه خانه شهرستان کنگاور نیز از سال گذشته کار خود را آغاز کرده است. در حال حاضر ۷ منطقه پسماند خانگی شهری و روستایی را مدیریت می کند.

یاوری از استقرار تصفیه خانه در آینده نزدیک در دیگر شهرستان های استان خبرداد وافزود: بیش از ۹۰ درصد فاضلاب استان در آینده تصفیه خواهد شد

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه تاکیدکرد: اکثر واحدهای صنعتی استان کرمانشاه به  سیستم تصفیه مناسب و کنترل هوا مجهز هستند، صنایع آلودگی کننده محیط زیست شناسایی و مشمول جریمه می شود.

یاوری در ادامه گفت: در استان کرمانشاه ۲۳ بیمارستان به سیستم زباله سوز بیمارستانی مجهز هستند و دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه مکان خاصی برای دفن بهداشتی زباله های بیمارستانی در نظر گرفته است.

وی در خصوص جمع آوری نخاله های ساختمانی ابراز داشت: کرمانشاه اولین استان در کشور بوده که اقدام به جمع آوری نخاله های ساختمانی کرده است و با اعتراض روستائیان مواجه شد، دستگاه های سیار جابجایی انجام دادند، قرار است مکان مناسبی برای حمل نخاله های ساختمانی و بازیافت آن در استان داشته باشیم.

عناوین برگزیده