تاریخ: ۰۷ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۲:۲۳
بازدید: ۲۰۶
کد خبر: ۵۲۷۸۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

آماده واگذاری شرکت هپکو به مپنا هستیم/ افزایش اقساط مالیاتی واحدهای تولیدی به 60 ماه

می متالز - وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در مورد شرکت هپکو آماده واگذاری این شرکت به مپنا هستیم، مپنا شرکت توانمندی است و فعالیت‌های آن بی‌ارتباط با شرکت هپکو نیست.
آماده واگذاری شرکت هپکو به مپنا هستیم/ افزایش اقساط مالیاتی واحدهای تولیدی به 60 ماه

به گزارش می متالز، رضا رحمانی صبح امروز در نشست رفع موانع تولید در اراک اظهار کرد: مشکلات شرکت‌های هپکو، آذرآب و واگن‌پارس مشکل مالکیتی است که در خصوص شرکت آذرآب که بانک کشاورزی سهامدار است، بانک موظف است اجازه ندهد شرکت دچار چالش شود.

وی تصریح کرد: در خصوص شرکت‌های هپکو و آذرآب باید تصمیم‌گیری شود و این شرکت‌ها نباید فاقد هیأت مدیره و مدیرعامل باشند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: در مورد شرکت هپکو آماده واگذاری این شرکت به مپنا هستیم، مپنا شرکت توانمندی است و فعالیت‌های آن بی‌ارتباط با شرکت هپکو نیست.

رحمانی گفت: متأسفانه با وجود این‌که جلسات متعدد و وقت زیادی برای حل مشکل شرکت هپکو می‌گذاریم، کسانی که باید پاسخگوی مشکلات این شرکت باشند از جمله مدیرعامل در جلسات حضور پیدا نمی‌کنند، دستگاه قضا به عنوان مرجع رسمی در مورد شرکت هپکو حکم می‌دهد اما ورود آن به‌آسانی نیست.

وی تأکید کرد: اجازه نمی‌دهیم یک نفری با بی‌مبالاتی برای اقتصاد کشور و نظام مشکل ایجاد کند.

وزیر صمت گفت: طی یک سال و نیم گذشته برای این شرکت‌ها فرصت کافی داده شده و راه‌حل‌هایی ارائه شده و به صورت مسکنی توسط نماینده عالی دولت در استان مدیریت شده است.

رحمانی با بیان اینکه سال جاری، سال رونق تولید است، افزود: بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب، حفظ وضع موجود تولید و اشتغال در شرایط کنونی جهاد است و شاه‌بیت اقدامات حفظ وضع موجود است.

وی با بیان اینکه میان دستگاه‌های اجرایی استان تعامل مناسبی وجود دارد، تصریح کرد: باید نحوه و مدل تصمیم‌گیری برای سه شرکت توسط وزارت مربوطه، دستگاه قضا و مسؤولان استانی هماهنگ باشد و نسخه‌ای که برای سه شرکت هپکو، آذرآب و واگن پارس ارائه می‌شود، یکی باشد.

وزیر صنعت‌، معدن و تجارت تأکید کرد: دولت هم به یک جمع‌بندی مشخص می‌رسد و بر اساس قانون و ضوابط، متناسب با شرایط به طور حتم مصوبه‌ای ارائه می‌دهد.

رحمانی در خصوص رفع مشکلات صنایع در خصوص مالیات و بیمه نیز گفت: مباحث مربوط به مالیات و بیمه بر اساس ماده ۱۶۷ قانون اصلاح شد و اقساط مالیاتی ۳۶ ماهه در راستای تسهیل واحدهای تولیدی  به  ۶۰ ماه افزایش یافت و چندین مصوبه دیگر نیز در نوبت تسهیل است و این اقدامات به نفع تولید است. 

وی در خصوص واگذاری شرکت واگن پارس و آذرآب نیز اظهار داشت: گزینه اول پیشنهادی برای این دو شرکت ابتدا واگذاری به شرکت مپنا و گزینه دوم واگذاری به سازمان گسترش با ملاحظات قانونی است چراکه اولویت فعلی احیای این صنایع است.

عناوین برگزیده