تاریخ: ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۸:۴۸
بازدید: ۱۱۶
کد خبر: ۵۶۱۱۸
سرویس خبر : انرژی

تولید روزانه ۱۴ عضو اوپک ۱۳۶ هزار بشکه افزایش یافت

می متالز - تولید نفت‌خام ۱۴ عضو اوپک براساس گزارش منابع ثانویه در ماه آگوست (مرداد - شهریور) روزانه ۱۳۶ هزار بشکه افزایش یافت و به ۲۹ میلیون و ۷۴۱ هزار بشکه در روز رسید.
تولید روزانه ۱۴ عضو اوپک ۱۳۶ هزار بشکه افزایش یافت

به گزارش می متالز، تولید نفت‌خام ۱۴ عضو اوپک براساس گزارش منابع ثانویه در ماه آگوست (مرداد - شهریور) روزانه ۱۳۶ هزار بشکه افزایش یافت و به ۲۹ میلیون و ۷۴۱ هزار بشکه در روز رسید.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) براساس تازه‌ترین گزارش این سازمان، در ماه آگوست ۲۹ میلیون و ۷۴۱ هزار بشکه نفت تولید کرده است که این رقم نسبت به ۲۹ میلیون و ۶۰۵ هزار بشکه ماه جولای، ۱۳۶ هزار بشکه در روز افزایش نشان می‌دهد.

عربستان با تولید ۹ میلیون و ۸۰۵ هزار بشکه در روز، عراق با ۴ میلیون و ۷۷۹ و امارات با ۳ میلیون و ۸۵ هزار بشکه در روز بزرگ‌ترین تولیدکنندگان نفت اوپک به‌شمار می‌آیند.

براساس تازه‌ترین گزارش اوپک، عربستان، نیجریه و عراق با ۱۱۸ هزار، ۸۶ هزار و ۴۳ هزار بشکه بیشترین افزایش تولید را در ماه آگوست به خود اختصاص دادند.

تازه‌ترین گزارش ماهانه اوپک همچنین‌ حاکی از آن است که قیمت نفت‌خام سنگین ایران در ماه آگوست نسبت به ماه جولای ۴ دلار و ۸۸ سنت برای هر بشکه کاهش یافت.

راساس این گزارش، میانگین هر بشکه نفت‌خام سنگین ایران در ماه آگوست، ۵۷ دلار و ۷۷ سنت برای هر بشکه بوده؛ در حالی که این رقم در ماه جولای ۶۲ دلار و ۶۵ سنت برای هر بشکه ثبت شده است.

میانگین قیمت هر بشکه نفت‌خام سنگین ایران از ابتدای سال ۲۰۱۹ تاکنون ۶۲ دلار و ۴۶ سنت بوده است.

عناوین برگزیده