تاریخ: ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۱۷
بازدید: ۱۹۴
کد خبر: ۵۶۹۸۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

76 درصد معادن گلستان فعال است

می متالز - رئیس صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: در استان گلستان 58 معدن وجود دارد که 33 معدن در حال فعالیت، یک معدن در حال آماده سازی و تجهیز جهت راه اندازی، 17 معدن غیرفعال و 7 معدن نیز مالکین آنها سلب صلاحیت شده اند.
76 درصد معادن گلستان فعال است

به گزارش می متالز، حسین طلوعیان در پنجمین جلسه شورای معادن استان اظهار کرد: معادن استان در زمینه های زغال سنگ، سنگ لاشه و آهکی، صدف کوهی، ید، سیلیس، سنگ نسوز و آلوویوم فعال هستند.

وی با بیان این که معادن زغال سنگ استان در شهرستان های آزادشهر، رامیان، مینودشت و علی آبادکتول واقع شده اند، افزود: میزان اشتغال مستقیم معادن زغال سنگ استان 970 نفر است و میزان تولید زغال سنگ استان در سال گذشته 176 هزار تن بوده است.

طلوعیان در خصوص پراکندگی معادن ید در استان نیز گفت: معادن ید در شمال استان و در دو شهرستان آق قلا و گنبدکاووس متمرکز هستند. 3 معدن فعال ید استان در شهرستان آق قلا واقع شده اند.

وی با اشاره به این که ماده معدنی استراتژیک ید تنها در 8 کشور دنیا از جمله ایران استخراج می شود، گفت: میزان اشتغال مستقیم معادن ید استان 260 نفر است و میزان تولید سال گذشته این معادن 393 هزار و 85 تن بوده است.

رئیس صنعت، معدن و تجارت گلستان بیان کرد: 7 معدن فعال صدف کوهی استان در شهرستان گنبدکاووس و 2 معدن فعال صدف کوهی نیز در شهرستان کلاله واقع شده اند که زمینه اشتغال مستقیم 60 نفر را فراهم  کرده اند و میزان تولید این معادن نیز در سال گذشته 90 هزار و 930 تن بوده است.

وی خاطرنشان کرد: معادن سنگ لاشه آهکی و مخلوط کوهی در سطح استان در شهرستان های علی آبادکتول، آزادشهر، مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه تپه پراکنده هستند و از 18 معدن سنگ لاشه، 7 معدن فعال هستند. میزان اشتغال در این بخش نیز 141 نفر است و میزان تولید سال گذشته آنها یک میلیون و 47 هزار و 692  تن بوده است.

طلوعیان تصریح کرد: شهرستان های گرگان و آزادشهر دارای معادن سیلیس، سنگ نسوز و آلوویم هستند که میزان اشتغال مستقیم در این معادن نیز 19 نفر است و در سال قبل موفق به تولید 997 تن ماده معدنی شدند.

عناوین برگزیده