تاریخ: ۲۱ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۵۳
بازدید: ۱۳۴
کد خبر: ۵۷۰۰۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

جریمه ۲ میلیارد ریالی برداشت‌کنندگان غیر مجاز شن و ماسه در آذربایجان‌غربی

می متالز - معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: طی پنج ماهه نخست امسال ۹ مورد برداشت غیرمجاز ماده معدنی شن و ماسه در سطح استان شناسایی شد و متخلفان به پرداخت ۲ میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم شدند.
جریمه ۲ میلیارد ریالی برداشت‌کنندگان غیر مجاز شن و ماسه در آذربایجان‌غربی

به گزارش می متالز، پریسا عابدپور روز پنج‌شنبه اظهار داشت: طبق قانون صدور مجوز برداشت هرگونه مواد معدنی فقط از طریق سازمان صنعت، معدن و تجارت می‌باشد و برداشت بدون دریافت مجوز حتی برای نهادهای دولتی و غیردولتی، غیرقانونی است.

وی تاکید کرد: در صورت مشاهده هرگونه برداشت بدون مجوز این ماده معدنی، متخلفان در اسرع وقت به مراجع ذیصلاح معرفی می‌شوند.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: در حال حاضر ۳۲ فقره مجوز برداشت مصالح شن و ماسه در این استان با میزان برداشت یک میلیون و ۴۷ هزار و ۵۶۸ مترمکعب و اخذ ۲ هزار و ۱۴۹ میلیون ریال حقوق دولتی فعال است.

عابدپور ادامه داد: از ۳۲ فقره مجوز برداشت صادر شده، ۲۳ فقره مجوز برداشت رودخانه‌ای با میزان برداشت ۳۹۴ هزار و ۳۷۸ مترمکعب می‌باشد؛ همچنین ۹ فقره مجوز برداشت مصالح کوهی با حجم برداشت ۳۲۶ هزار و ۵۹۵ مترمکعب وجود دارد.

وی گفت: شن و ماسه‌ای که از بستر رودخانه‌های دایمی یا فصلی به منظور استفاده در عملیات ساختمانی و راهسازی برداشت می شود، با تشخیص و صدور مجوز برداشت موقت سازمان صنعت، معدن و تجارت قابل بهره‌برداری است.

طی سال گذشته ۹۱ فقره مجوز برداشت مصالح شن و ماسه رودخانه‌ای در آذربایجان‌غربی به حجم ۹۷۲ هزار و ۴۳۵ مترمکعب برای مصرف در طرح‌های عمرانی و واحدهای شن و ماسه صادر شد.

ممنوعیت برداشت شن و ماسه از رودخانه‌ها طی فصول پاییز، زمستان و اوایل بهار به صورت سالانه و مستمر انجام می‌شود.

عناوین برگزیده