تاریخ: ۰۲ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۸:۰۵
بازدید: ۱۶۳
کد خبر: ۵۷۸۹۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

پرتفوی «پترول» با افت ۱.۹۹هزار میلیاردی مواجه شد

می متالز - شرکت گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان در صورت های مالی میان دوره ای ۳ماهه پرتفوی بورسی خود را با افت یک هزار و ۹۹۷میلیارد و ۷۸۸میلیون ریال منتشر کرد.
پرتفوی «پترول» با افت ۱.۹۹هزار میلیاردی مواجه شد

به گزارش می متالز، شرکت گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان در اطلاعات و صورت های مالی میان دوره ای ۳ماهه منتهی به ۳۱مرداد۱۳۹۸ سود هرسهم را ۸ریال اعلام کرد.

این شرکت در صورت خلاصه سرمایه گذاری های خود با توجه به صورت وضعیت پرتفوی سهام شرکت های پذیرفته شده در بورس از کاهش یک هزار و ۹۹۷میلیارد و ۷۸۸میلیون ریالی خبر داد. در این پرتفوی  بهای تمام شده با رشد ۱۲هزار و ۶۶۳میلیارد ریالی به مبلغ ۱۶هزار و ۹۷۲میلیارد ریال رسید. همچنین ارزش بازار آن نیز با افت ۱۹۵میلیارد و ۱۷میلیون ریالی به مبلغ ۱۴هزار و ۹۷۴میلیارد ریال بالغ شد.

در گزارش منتشر شده «پترول» سود عملیاتی این دوره به ۱۸۴میلیارد و ۴۱۳میلیون ریال، سود خالص به ۱۶۵میلیارد ریال و سود انباشته پایان دوره به ۶هزار و ۴۸۹میلیارد ریال رسیده است.

این شرکت در دوره مورد گزارش کل مبلغ سهام واگذار شده را ۱۳هزار و ۱۰۳میلیارد ریال اعلام کرد و سود سهام واگذار شده مبلغ ۲۳۶میلیارد و ۴۶۷میلیون ریال رقم خورده است. از سوی دیگر بهای تمام شده سهام بورسی خریداری شده مبلغ ۱۲هزار و ۷۴۵میلیارد ریال منتشر شده است.

اهداف «پترول» در خصوص ترکیب پرتفوی شامل ساختار سرمایه از جمله بدهی های شرکت، واگذاری سهام برخی از شرکت ها جهت تسویه بدهی است که در دستور کار قرار دارد. همچنین تغییرات هزینه های عمومی و اداری متناسب با افزایش سطح عمومی قیمت ها و تورم خواهد بود.

از سوی دیگر انتشار اوراق مشارکت برای شرکت های زیرمجموعه از جمله صدف عسلویه و صنایع پایین دستی پترو ایرانیان و همچنین اخذ تسهیلات مالی از بانکها برنامه های این شرکت است. علاوه بر این برنامه واگذاری سهام شرکت های صنایع پتروشیمی دهدشت، گچساران و بروجن که به صورت کامل در گزارش تفسیری مدیریت تشریح شده است.

این شرکت در برنامه های خود تکمیل طرح ها در استان پتروشیمی ایلام و کود شیمیایی لردگان را دارد که در گزارش تفسیری وضعیت واگذاری های سهام شرکت تشریح شده است.

عناوین برگزیده