تاریخ: ۰۳ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۵:۴۱
بازدید: ۱۷۸
کد خبر: ۵۸۱۱۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

آشفتگی بازارها در پی ناآرامی های سیاسی در آمریکا و انگلیس

می متالز - بازارهای آسیایی روند کاهشی را در ساعات معاملاتی امروز ترجیح دادند در حالی که مقامات قانونی آمریکا از آغاز پروسه استیضاح رئیس جمهور این کشور خبر می دهند.
آشفتگی بازارها در پی ناآرامی های سیاسی در آمریکا و انگلیس

به گزارش می متالز، نانسی پلوسی در اظهارات جدیدی اعلام داشته است که تحقیقات رسمی استیضاح علیه ترامپ آغاز خواهد شد.

این در حالی است که،چندی پیش گزارش شد که دونالد ترامپ، رییس‌جمهور آمریکا در تماس تلفنی‌ که اواخر ماه جولای با همتای اوکراینی خود داشته است، از این مقام درخواست کرده که درباره احتمال "فساد" جو بایدن، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا و پسرش تحقیقاتی انجام دهد.

به این ترتیب، در بازارهای جهانی شاخص آسیا پاسفیک با کاهش ۰.۸ درصدی همراه شد و شاخص نیکی ژاپن ۰.۳ درصد منفی شد. شاخص اس اند پی استرالیا نیز ۰.۵ درصد افت کرد.

در بازارهای اروپایی هم، شاخص یورواستاکس افت ۰.۲ درصدی را به ثبت رساند و داکس آلمان نیز ۰.۳ درصد منفی شد در حالی که شاخص فوتسی لندن افت ۰.۲ درصدی را تجربه کرد.

کیوشی ایشیگانه، مدیر صندوق سرمایه گذاری میتسوبیشی در موسسه مدیریت دارایی کوکوسای در توکیو در این خصوص اظهار داشت: جریان استیضاحی ترامپ یک دست انداز جدید برای بازارهای جهانی بود.شاخص ها در بازرا چین به دلیل ریسک زیاد بازارها همگی منفی شده اند و هر کامنت ترامپ این ریسک را بیشتر می کند. از سوی دیگر بازار نگران، نرخ اعتماد مصرف کننده است و اقتصاد چین هم هنوز در رکود غوطه ور است.

اما از سوی دیگر، در بریتانیا نیز اوضاع سیاسی بهم ریخته است و دادگاه عالی، تصمیم نخست وزیر این کشور را در خصوص تعلیق پارلمان، غیرقانونی دانسته است.

دیوان عالی بریتانیا دیروز اعلام کرد که بورس جانسون، نخست وزیر این کشور با درخواست از ملکه الیزابت برای تعلیق پارلمان، عملی خلاف قانون انجام داده است و بنابراین دستور تعلیق، لغو می شود.

بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا، در واکنش به رای دیوان عالی مبنی بر غیر قانونی بودن تعلیق پارلمان، گفته است که به این رای و روند قضایی طی‌شده احترام می‌گذارد.

عناوین برگزیده
کاش نمی‌دیدمت!
یادداشت علیرضا مخبر دزفولی قائم‌مقام مدیرعامل در امور ستادی و مسوولیت‌های اجتماعی شرکت فولاد خوزستان

کاش نمی‌دیدمت!