تاریخ: ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۵:۵۹
بازدید: ۱۱۲
کد خبر: ۵۸۴۱۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
نائب رئیس اتاق بازرگانی استان سمنان:

دریافت مالیات مستقیم برای توسعه صنعت کشور حذف شود

می متالز - نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان گفت: دریافت مالیات مستقیم از تولیدکنندگان برای توسعه و رونق کسب و کار در بخش صنعت و تولید کشور حذف شود.
دریافت مالیات مستقیم برای توسعه صنعت کشور حذف شود

به گزارش می متالز، حمید علوی افزود: دریافت مالیات مستقیم از تولیدکننده زمینه اجرای طرح‌های توسعه‌ای و ایجاد اشتغال پایدار را از فعال اقتصادی می‌گیرد و باید این رویکرد برای رونق و آبادانی در کشور اصلاح شود.

وی خاطر نشان کرد: دریافت مالیات بر ارزش افزوده و مصرف کننده راهکار اصولی برای اقتصاد ایران است که تاکنون این رویکرد مهم و اصولی در کشور در گام اجرایی قرار نگرفته است.

نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان ادامه داد: اگر دریافت مالیات از تولیدکننده به ۱۰ درصد کاهش یابد با اتخاذ رویکردهای نوین علاوه بر حفظ اشتغال منابع درآمدی دولت کاهش نمی‌یابد.

علوی تصریح کرد: نظام مالیاتی در کشور نیازمند اصلاح است و با شرایط موجود نمی‌توان برای شفاف‌ سازی اقتصاد کشور برنامه‌ریزی کرد.

وی اضافه کرد: دریافت مالیات مستقیم زمینه‌ساز فساد اقتصادی در کشور است و با ادامه این روند اقتصاد ایران در مسیر رانت قرار می گیرد.

نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان گفت: نمایندگان مجلس برای تصویب لایحه مالیات برارزش افزوده تلاش کنند و با تصویب آن می توان اشتغال را برای اقتصاد کشور به ارمغان آورد.

در زمان حاضر اعضای کمیسیون اقتصادی در حال بررسی پیشنهادات نمایندگان در ارتباط با لایحه مالیات بر ارزش افزوده هستند.

استان سمنان ۲ هزار و ۲۰ واحد صنعتی دارد.

عناوین برگزیده