تاریخ: ۲۸ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۶:۲۲
بازدید: ۱۴۹
کد خبر: ۵۸۵۷۵
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
در بورس فلزات لندن رخ داد:

بیشترین میزان رشد قیمت آلومینیوم در 7 روز گذشته/ رشد 4 دلاری قیمت آلومینیوم در یک روز

می متالز - قیمت آلومینیوم در بورس فلزات لندن روز دوشنبه، نسبت به آخرین روز معاملاتی، 4 دلار بر تن رشد داشت.
بیشترین میزان رشد قیمت آلومینیوم در 7 روز گذشته/ رشد 4 دلاری قیمت آلومینیوم در یک روز

به گزارش می متالز، همانطور که در نمودار 1 مشاهده می‌شود، قیمت آلومینیوم در بورس فلزات لندن دیروز چهارشنبه 27 شهریور ماه، نسبت به آخرین روز معاملات یعنی سه‌شنبه 26 شهریور ماه، 0.2 درصد یا 4 دلار بر تن رشد داشت؛ به گونه‌ای که از یک هزار و 746 به ازای هر تن به یک هزار و 750 دلار و 50 سنت به ازای هر تن رسید و این رقم، بیشترین مقدار افزایش قیمت طی هفت روز گذشته است.

نوسانات قیمتی آلومینیوم در روزهای گذشته چشمگیر بوده است، به نحوی که در ابتدای هفته، شاهد افزایش سه دلاری قیمت به دلیل رشد ناگهانی نرخ نفت در جهان بودیم و در اواسط هفته، با کاهش قیمت انرژی، آلومینیوم نیز در بورس جهانی، افت قابل توجهی را تجربه کرد.

البته کاهش نرخ بهره دلار در روز گذشته، تاثیر خود را بر قیمت آلومینیوم گذاشت؛ چنانچه شاهد سیر صعودی قیمت‌ آلومینیوم در روز گذشته بودیم.

با توجه به اینکه نرخ بهره دلار و قیمت آلومینیوم دارای یک روند معکوس است، به این شکل که با کاهش نرخ بهره دلار، انگیزه و محرک اقتصادی برای افزایش میزان تولید در فلزات از جمله آلومینیوم، بیشتر شده و به تبع آن قیمت نیز رشد می‌یابد.

به‌طور مثال دیشب که فدرال رزرو، 0.25 درصد نرخ بهره دلار را کاهش داد و آن را به 2 درصد رساند تا به این ترتیب باید منتظر افزایش قیمت آلومینیوم در روزهای آینده باشیم.

البته گفتنی است اعضای فدرال رزرو، در این نشست همگرا نبودند و برخی مخالف تغییر و برخی هم طرفدار کاهش 0.5 درصدی بودند که شاید در هفته آتی این امر محقق شود و قیمت آلومینیوم در بورس فلزات لندن، رشد بیشتری یابد. 

همچنین، قیمت آلومینیوم در بورس فلزات لندن در روز چهارشنبه 27 شهریور ماه، نسبت به هفته قبل (چهارشنبه 20 شهریور ماه) 2.3 درصد افت داشت و از یک هزار و 792 دلار و 50 سنت به ازای هر تن به یک هزار و 750 دلار و 50 سنت به ازای هر تن رسید که کاهش 42 دلاری را طی یک هفته شاهد بودیم.                                        

علی‌رغم افزایش قیمت نفت طی روزهای گذشته به دلیل تنش‌های سیاسی در خاورمیانه، دیروز شاهد کاهش قیمت نفت بودیم، به گونه‌ای که هم‌اکنون قیمت نفت خام برنت به‌عنوان شاخص جهانی انرژی، از 64.4 دلار به کمتر از 63.6 دلار رسیده است؛ همچنین قیمت گاز نیز دیروز کاهش یافت. به این ترتیب می‌توان تاثیر نوسانات قیمت نفت و گاز، بر قیمت‌گذاری آلومینیوم در جهان که اثرگذاری مستقیمی دارد، مشاهده کرد.

گفتنی است، موجودی انبار نیز دیروز کاهش یافت، به گونه‌ای که موجودی انبار آلومینیوم از 905 هزار و 725 تن در روز سه‌شنبه، به 904 هزار و 175 تن در روز چهارشنبه رسید که تاثیر این کاهش در هفته‌های آینده بر قیمت آلومینیوم مشخص می‌شود.

عناوین برگزیده