تاریخ: ۰۶ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۱:۰۸
بازدید: ۱۷۷
کد خبر: ۵۸۹۳۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

کسب رتبه سوم آذربایجان غربی در ثبت حواله و رسید در سامانه جامع انبارهای کشور

می متالز - معاون نظارت، بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن وتجارت استان آذربایجان غربی اظهار داشت: آذربایجان غربی در 6 ماهه نخست سال جاری با به ثبت 43 هزار و 578 فقره حواله و تعداد 28 هزار و 917 رسید انبار به رتبه سوم در ثبت حواله و رسید انبار در سامانه جامع مدیریت انبارها در سطح کشور رسید.
کسب رتبه سوم آذربایجان غربی در ثبت حواله و رسید در سامانه جامع انبارهای کشور

به گزارش می متالز، علیرضا محمودی گفت: آذربایجان غربی در 6 ماهه نخست سال جاری با به ثبت 43 هزار و 578 فقره حواله و تعداد 28 هزار و 917 رسید انبار به رتبه سوم در ثبت حواله و رسید انبار در سامانه جامع مدیریت انبارها در سطح کشور رسید.

وی افزود: طرح سامانه جامع مدیریت انبارها و مراکز نگهداری کالا در راستای تکالیف قانونی مفاد 23 الی 27 آیین نامه اجرایی مفاد 5 و6 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز از ابتدای آذرماه سال 1395 به اجرا در آمده است.

محمودی گفت: طبق این قانون می بایست تمام واحدهای تولیدی، صنعتی، معدنی، کشاورزی، صنفی و غیره که به عنوان مبادی ورود و خروج کالا محسوب می شوند در سامانه جامع مدیریت انبارها ثبت نام کرده و شناسه ثبت در یافت کنند.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن وتجارت استان آذربایجان غربی افزود: با پیگیری های انجام شده در استان تعداد 2 هزار و 74 انبار و مرکز نگهداری کالا، یک هزار و 615 واحد عمده فروشی، 678 واحد صنعتی، 224 واحد معدنی، 583 واحد طیور و دام، 535 (دام،طیور،کشاورزی) از واحد های جهاد کشاورزی ، 10 واحد آبزی و 276 واحد بهداشتی و درمانی در سامانه جامع مدیریت انبارها ثبت نام شده است.

محمودی به بازرسی های انجام شده از مراکز نگهداری کالاها و انبارها اشاره کرد و گفت: تعداد 3 هزار و 200 مرکز تا کنون مورد بازرسی قرار گرفته و برای بازرسی از 562 مرکز نیز برنامه ریزی های لازم انجام شده است که در حال اجرا می باشد.

عناوین برگزیده