تاریخ: ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۱:۳۷
بازدید: ۱۷۸
کد خبر: ۵۸۹۵۳
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

درآمد “فسرب” در پی افزایش مقدار فروش رشد کرد

می متالز - شرکت ملی سرب و روی ایران در مرداد ماه درآمد ۳۲ میلیارد و ۵۸۸ میلیون تومانی ساخته است که به دلیل افزایش مقداری فروش، نسبت به ماه گذشته و میانگین ۵ ماه اول سال، افزایش یافت.
درآمد “فسرب” در پی افزایش مقدار فروش رشد کرد

به گزارش می متالز، شرکت ملی سرب و روی ایران در مرداد ماه با فروش ۲۳۵ تن شمش روی با نرخ ۲۷٫۳ میلیون تومان به ازای هر تن و ۷۶۹ تن شمش سرب به نرخ ۲۶٫۱ میلیون تومان به ازای هر تن، درآمد ۳۲٫۵ میلیارد تومانی ساخته است. درآمد تجمیعی فسرب طی دوره ۵ ماهه منتهی به مرداد ۹۸ مبلغ ۹۵٫۶ میلیارد تومان است که بخش اصلی درآمد شرکت مربوط به فروش شمش سرب است. شمش سرب در دوره ۵ ماهه ۷۶% از درآمد فسرب را تشکیل می‌دهد.

درآمد فسرب ۵ میلیارد تومان افزایش یافت

میانگین درآمدی فسرب در سال مالی ۹۷ مبلغ ۱۳ میلیارد تومان است که میانگین درآمدی فسرب در دوره ۵ ماهه اول ۹۸ به ۱۹ میلیارد تومان رسیده است. بنابراین میانگین درآمدی فسرب رشد ۵ میلیارد تومانی داشته است. فسرب در سال مالی ۹۷ به طور میانگین در هر ماه از سال ۹۷ مقدار ۲۵۴ تن سرب به فروش رسانده است که در دوره ۵ ماه میانگین فروش شمش سرب به ۵۴۵ تن در هر ماه رسیده است. همچنین نرخ فروش این محصول از ۱۸٫۵ میلیون تومان به ازای هر تن در سال مالی ۹۷ با رشد ۴۵ درصدی به ۲۶٫۷ میلیون تومان به ازای هر تن رسیده است. بنابراین افزایش اثرات ریالی و مقداری در فروش شمش سر موجب رشد درآمد فسرب در دوره ۵ ماهه اول ۹۸ شده است.

نرخ فروش شمش سرب کاهش یافت

فسرب در مرداد ماه ۳۳ میلیارد تومان درآمد ساخته است که بالاترین میزان درآمد ماهانه شرکت طی ۵ ماه اول سال ۹۸ است. افزایش درآمد مرداد ماه فسرب به دلیل فروش بالای شمش سرب است. فسرب در مرداد ماه ۷۶۹ تن سرب به نرخ ۲۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان به ازای هر تن به فروش رسانده است. مقدار فروش شمش سرب از ابتدای سال مسیر افزایشی را طی کرده است اما نرخ فروش این محصول روند کاهش داشته است. هر تن شمش سرب در فروردین ماه به قیمت ۲۷ میلیون و ۹۳۱ هزار تومان بوده که در مرداد ماه با کاهش بیش از ۶ درصدی به ۲۶ میلیون و ۱۴۰ هزار تومان رسیده است. اما با این وجود افزایش اثرات مقداری بر درآمد فسرب موجب شده است درآمد شرکت روند افزایشی داشته باشد.

پوشش ۲۶ درصد از درآمد برآوردی

فسرب برای سال مالی ۹۸ درآمد ۳۴۵ میلیارد تومانی را پیش بینی کرده است که طی ۵ ماه اول سال مالی ۹۸ با فروش ۹۵٫۶ میلیارد تومانی، ۲۶% از درآمد برآوردی را پوشش داده است. بنابراین فسرب از مبلغ درآمد پیش بیینی شده، فاصله قابل توجه دارد. چراکه با گذشت ۵ ماه از سال مالی انتظار می‌رود ۴۲% از درآمد برآوردی را پوشش دهد.

عناوین برگزیده