تاریخ: ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۱۱
بازدید: ۱۵۳
کد خبر: ۵۸۹۵۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

خصوصی سازی هپکو اشتباه بود

می متالز - هپکو شرکتی ۴۰ ساله است که از صنایع بزرگ خاورمیانه محسوب می‌شود و‌ کارگران آن به حق درخواست گرفتن سه ماه حقوق و معوقاتشان را دارند.
خصوصی سازی هپکو اشتباه بود

به گزارش می متالز، علی آقازاده استاندار استان مرکزی  درباره وضعیت شرکت هپکو گفت: استان مرکزی چهارمین قطب صنعتی کشور با ۱۳۵ هزار کارگر است و هپکو نیز شرکتی ۴۰ ساله است که از صنایع بزرگ خاورمیانه محسوب می‌شود و‌ کارگران آن به حق درخواست گرفتن سه ماه حقوق و معوقاتشان را دارند.
آقازاده از وام ۵۰ میلیارد تومانی این شرکت برای بازگرداندن خط تولید و پرداخت معوقه‌های کارگران گفت و اضافه کرد: این وام ۹۰ میلیارد تومان از بانک ملی بود که ۴۰ میلیارد آن طی دو سال پرداخت شد و این ۵۰ میلیارد هم به زودی پرداخت می‌شود‌.
استاندار استان مرکزی خبر از برگزاری جلسه امروز سازمان خصوصی سازی داد و گفت: در سالهای گذشته برخی خصوصی سازی‌ها به اشتباه انجام شد و امروز در جلسه کارگروه رفع موانع تولید، قرار است سهام دار عمده هپکو که ۶۰ درصد سهام شرکت را دارد تعیین تکلیف شود زیرا او نتوانسته در این دو سال به تعهداتش پایبند باشد.
درباره رفع موانع تولید در شرکت هپکو آقازاده گفت: ما تصمیم داریم برخی شرکت های معدنی و صنعتی که خصوصی و دولتی هم هستند در هپکو بگنجانیم تا زودتر تولید در خط این شرکت آغاز شود.
آقازاده درباره شرکت‌های واگن پارس و آذر آب هم گفت: با مپنا صحبت کردیم و قرار است این دو زیر مجموعه مپنا شوند البته درباره آذرآب، هنوز مپنا در حال بررسی شرایط است.

 

عناوین برگزیده