تاریخ: ۰۸ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۸:۱۹
بازدید: ۱۶۰
کد خبر: ۵۹۳۶۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
یوسفیان تشریح کرد:

آئین نامه مجلس درباره معرفی وزرای "صنعت و معدن" و "بازرگانی" چه می‌گوید؟

می متالز - سخنگوی کمیسیون آئین‌نامه مجلس درباره معرفی وزرای "صنعت و معدن" و "بازرگانی" براساس آئین نامه مجلس توضیحاتی ارائه کرد.
آئین نامه مجلس درباره معرفی وزرای "صنعت و معدن" و "بازرگانی" چه می‌گوید؟

به گزارش می متالز، عزت الله یوسفیان ملا سخنگوی کمیسیون آئین‌نامه مجلس شورای اسلامی، با اشاره به برخی گمانه‌زنی‌ها درباره معرفی وزیر بازرگانی، گفت: معرفی وزیر برای وزارتخانه‌‌های "صنعت و معدن" و "بازرگانی" به متن ماده واحده تشکیل وزارت تجارت و خدمات بازرگانی بستگی دارد؛ که براساس طرح مذکور تنها بخش بازرگانی از وزارت صنعت منتزع می‌شود در نتیجه دولت باید تنها وزیر بازرگانی را به مجلس معرفی کند.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی افزود: با تصویب تشکیل وزارت بازرگانی در مجلس، وزارت صنعت منحل نشده و تنها بخشی از آن جدا می‌شود، در واقع بخشی از اختیارات وزارت صنعت گرفته شده و به وزارتخانه جدید التاسیس بازرگانی واگذار می‌شود.

وی اظهار کرد: براساس ماده واحده طرح تشکیل وزارت تجارت و خدمات بازرگانی، "از این پس وزارت صنعت، معدن و تجارت با نام سابق خود تحت عنوان "وزارت صنایع و معادن" بدون تغییر و با تمامی وظایف و اختیارات سابق به فعالیت ادامه خواهد داد و بخش بازرگانی جدا شده و وزارتخانه ای جدید تشکیل می‌شود.

 

وزیر صنعت پس از تشکیل وزارت بازرگانی در کرسی وزارت باقی می‌ماند

سخنگوی کمیسیون آئین نامه مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: وزیر صنعت و معدن در کرسی وزارت این وزارتخانه باقی می ماند اما اختیارات آن در بخش بازرگانی به وزارت دیگری واگذار می شود.

عناوین برگزیده