تاریخ: ۱۰ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۸:۰۴
بازدید: ۲۴۶
کد خبر: ۵۹۷۸۸
سرویس خبر : انرژی
ظریف:

گام چهارم با عدم انجام تعهدات اروپا اجرا می شود/ دیدگاه ها در طرح ۴ بندی مکرون

می متالز - وزیر امور خارجه با بیان اینکه طرح ۴ ماده‌ای مکرون حاوی دیدگاه‌های ایران نیست، گفت: بر روی مواضع محکم ایستاده‌ایم و اگر اروپا تعهدات را انجام ندهد، اقدامات بعدی را انجام می‌دهیم.
گام چهارم با عدم انجام تعهدات اروپا اجرا می شود/ دیدگاه ها در طرح ۴ بندی مکرون

به گزارش می متالز، محمد جواد ظریف در حاشیه جلسه هیات دولت با اشاره به مذاکرات انجام شده در سفر روحانی به نیویورک با طرف اروپایی گفت:‌ هم‌زمان با این تلاش‌ها، ترامپ در مجمع عمومی سازمان ملل اعلام کرد: قصد ندارد تحریم‌ها را کم کند. این موضع ترامپ ۱۸۰ درجه مخالف آن بود که اروپایی‌ها از قول ترامپ می‌گفتند. به همین دلیل  نیاز بود بررسی شود آیا ترامپ به آنچه به اروپایی‌ها گفته تعهد دارد. این بحث ایران با اروپایی‌ها ادامه دارد.

وی افزود: طرح‌ ۴ ماده‌ای که مکرون بیان کرد طرحی است که از زبان وی مطرح شده و حاوی دیدگاه های ایران نیست. مشخص کردیم دنبال سلاح هسته‌ای نیستیم و مطرح کردن طرح امید نشان دهنده‌ این است که ایران از سال ۶۴ همواره، دنبال امنیت در خلیج فارس بوده و دیگران هستند که مانع شدند. مواضع در طرح ۴ ماده‌ای مکرون درست بیان نشده بود. بنابراین لازم است این مذاکرات ادامه یابد تا مسائل دقیق مطرح شود.

ظریف ادامه داد: مکرون و وزیر خارجه فرانسه با علاقه مذاکرات را دنبال کردند. دو دور مذاکره با وزیر خارجه فرانسه داشتم. با آبه نیز همینطور تلاش‌ها را ادامه می‌دهیم اما بر روی مواضع محکم ایستاده‌ایم و اگر اروپا تعهدات را انجام ندهد، اقدامات بعدی را انجام می‌دهیم.

منبع: بورس پرس
مطالب مرتبط
عناوین برگزیده