تاریخ: ۰۲ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۰۲
بازدید: ۱۸۶
کد خبر: ۵۹۹۶۱
سرویس خبر : زمین شناسی

بیشترین اکتشافات بر روی ذخایر مس انجام شده است/ دو برابر شدن حجم فعالیت های اکتشافی

می متالز - مدیر اکتشاف سازمان توسعه معادن و صنایع معدنی ایران با اشاره به اینکه حجم فعالیت‌های اکتشافی در سال 98 نسبت به سال گذشته افزایش 100 درصدی دارد، گفت: بیشترین فعالیت اکتشافی در ایران بر روی ذخایر مس صورت گرفته است.
بیشترین اکتشافات بر روی ذخایر مس انجام شده است/ دو برابر شدن حجم فعالیت های اکتشافی

به گزارش می متالز، علی اصغرزاده در همایش توسعه فعالیت‌های اکتشافی ایران با بیان اینکه در ایران بیشترین فعالیت اکتشافی بر روی ذخایر مس صورت گرفته است، گفت: پس از مس، سنگ آهن و زغال سنگ قرار دارند.

وی ادامه داد: کمک به استقلال کشور، جلوگیری از واردات، افزایش تولید مواد معدنی در داخل و همچنین رفع کمبود مواد معدنی در کشور از جمله اهداف اصلی سازمان توسعه معادن در انجام فعالیت‌های اکتشافی است.

وی ادامه داد: استراتژی اصلی ما کشف منابع معدنی متنوع برای توسعه بخش معدن، جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی، سرمایه‌گذاری اکتشافی در مناطق محروم و دارای پتانسیل معدنی، ایجاد اقتصاد چند محصولی و گام برداشتن در مسیر توسعه پایدار از جمله استراتژی‌های اصلی سازمان توسعه معادن است.

به گفته اصغرزاده، کشف فلزات استراتژیک نیز یکی از محورهای اصلی فعالیت‌های سازمان توسعه معادن در جهت تقویت اقتصاد کشور است.

وی با بیان اینکه در طول سال‌های 93 تا 97 حدود 275 هزار کیلومتر پهنه اکتشافی مورد پایش توسط شرکت‌های مرتبط با سازمان توسعه معادن قرار گرفته است، گفت: این پهنه‌ها شامل 51 مورد بوده که در 25 استان واقع شده‌اند.

مدیر اکتشاف سازمان توسعه معادن همچنین با اشاره به ابلاغ اکتشاف در 300 هزار کیلومتر مربع پهنه معدنی جدید، گفت: در دو سوم کشور فعالیت اکتشافی انجام می‌دهیم که 651 هزار کیلومتر مربع را شامل می‌شود و در 101 پهنه واقع در 30 استان کشور مدنظر قرار دارد.

وی تصریح کرد: حجم فعالیت‌های اکتشافی در سال 98 نسبت به سال گذشته افزایش 100 درصدی دارد.

عناوین برگزیده