تاریخ: ۱۱ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۲:۰۸
بازدید: ۱۱۲
کد خبر: ۶۰۰۸۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
وزیر صمت در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان گیلان:

روند مثبت تولید کشور تداوم خواهد داشت

می متالز - وزیر صنعت، معدن و تجارت در ابتدای سفر کاری خود به گیلان، در دیدار با نماینده ولی فقیه در این استان، گفت: با آغاز تحریم ها و اعمال حداکثر فشارهای اقتصادی، دشمنان امیدوار بودند این روند در تعطیلی کارخانجات نمود پیدا کند که خوشبختانه با اقدامات انجام شده در این هدف شوم کاملا ناکام بودند.
روند مثبت تولید کشور تداوم خواهد داشت

به گزارش می متالز، رضا رحمانی افزود: اگر نمود جنگ اقتصادی تعطیلی کارخانه ها بود ،باید بگویم در این جنگ در عمل پیروز شدیم و خوشبختانه با کار جهادی و تلاش های انجام شده از سوی تولیدکنندگان، صنعتگران و همچنین همراهی مردم شرایط در حال تغییر و رو به بهبودی است.

وی افزود: نسبت به سال قبل افزایش تولید داشتیم، در بخش صدور پروانه‌های بهره‌برداری و صدور جواز تاسیس نیز آمار رشد قابل قبولی نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد که این امر، نشان دهنده روند امید بخش تولید کشور در سال جاری است.

رحمانی ادامه داد: با عنایت به فرمایش رهبر معظم انقلاب در خصوص اهمیت حفظ تولید به عنوان یک کار جهادی، قرارگاه رونق تولید تاسیس و در چارچوب چند راهبرد اساسی دنبال تقویت بخش تولید کشور هستیم.

وی خاطر نشان کرد: امسال یکی از موثرترین اقداماتی که در بخش تولید انجام شده و مورد توجه ویژه مقام معظم رهبری نیز است، موضوع ساخت داخل و تقویت تولیدات داخلی است که امیدواریم این روند تداوم داشته باشد و البته ثمرات آن به زودی برای مردم نیز ملموس خواهد بود.

وزیر صمت با اشاره به اینکه در همین چارچوب داخلی سازی بالای ۱۰ میلیارد دلار انواع کالای وارداتی در دستور کار جدی وزارتخانه قرار دارد تصریح کرد: برخی صنایع به عنوان گلوگاه نقش بسیار مهمی در ادامه حیات سایر صنایع دارند که توجه ویژه در این مدت به آنها شده و خوشبختانه نتایج خوبی هم به دست آمده است.

وی با یادآوری برنامه های توسعه ای صادرات در کشور، خاطر نشان کرد: افزایش همکاری های تجاری با کشورهای همسایه امروز در حال پیگیری است و خوشبختانه ظرفیت ها و فرصت های خوبی هم در این راستا در سطح کشور شناسایی شده است.

وزیر صمت در پایان تاکید کرد: روند کاهشی قیمت ها در ماه های آینده نیز تداوم داشته و برنامه های نظارتی بازار نیز با دقت پیگیری می شود و در این راستا قیمت ۱۰۰ کالای مهم و اساسی روزانه پایش می شود.

عناوین برگزیده