تاریخ: ۱۴ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۴:۳۳
بازدید: ۱۰۹
کد خبر: ۶۰۴۹۵
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

خودروی جایگزین پراید مشخص و اعلام خواهد شد

می متالز - سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صنعت گفت: خودروی جایگزین پراید مشخص شده و پس از تکمیل زنجیره تأمین قطعات، اعلام خواهد شد.
خودروی جایگزین پراید مشخص و اعلام خواهد شد

به گزارش می متالز، مهدی صادق نیارکی در حاشیه دومین میز تعمیق ساخت داخل در صنعت خودرو اظهار داشت: در این میز حدود 91 میلیون دلار کاهش ارزبری در قطعات مصرفی خودروهای داخلی خواهیم داشت و حدود 43 قطعه داخلی‌سازی می‌شوند.در نخستین میز تعمیق ساخت داخل در صنعت خودرو نیز حدود 85 میلیون یورو کاهش ارزبری اتفاق افتاده است.

وی افزود: افزایش داخلی‌سازی در صنایع مختلف در دستور کار وزارت صنعت است،‌ مجموع این اقدامات ما را به سمت کاهش وابستگی و تحکیم رشد داخلی تولیدات صنعتی هدایت می‌کند و تا پایان سال 1404 کاهش واردات را با تعمیق ساخت داخل خواهیم داشت. تا سال 1404 حدود 1.4 میلیارد یورو داخلی‌سازی قطعات انجام خواهد شد.

این مقام مسوول توضیح داد: در قراردادهایی که بین قطعه‌سازان و خودروسازان امضاء می‌شود، بخشی از مبالغ از سوی خودروسازان به قطعه‌سازان پرداخت می‌شود و بر اساس منابع موجود نیز با هماهنگی با بانک‌های عامل،‌ کمک‌هایی صورت خواهد گرفت.قراردادهای منعقد شده برای داخلی‌سازی قطعات در سال 98 یا 6 ماهه اول سال 99 به نتیجه خواهند رسید و با ظرفیت‌های موجود، عملیاتی خواهند شد.

نیارکی در مورد توقف تولید پراید نیز گفت: تمهیدات لازم برای جایگزینی خودروها اندیشیده شده که نام آنها پس از تکمیل زنجیره تأمین اعلام خواهد شد.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده